L’Arxiu Comarcal del Berguedà està immers en les obres de construcció d’un espai adequat per mantenir en òptimes condicions pel·lícules i negatius fotogràfics d’alta sensibilitat. L’obra s’ha adjudicat a l’empresa Plan Your Future SL per un import de 68.259,84 euros (IVA inclòs) i el termini d’execució és de dos mesos, durant els quals l’Arxiu Comarcal romandrà tancat i la sala d’actes del Pavelló de Suècia només podrà obrir puntualment els caps de setmana.
En concret, l’obra consisteix en la construcció d’un espai adequat amb aïllaments tèrmics, instal·lacions de fred i control d’humitat per tal que la temperatura es mantingui permanentment entre 10 i 15ºC i la humitat relativa se situï entre el 40 i el 45%. Aquestes condicions han de garantir l’òptima conservació de fotografies i pel·lícules, i pot ser un incentiu per a donacions de fons documentals fotogràfics a l’arxiu berguedà.
En primer lloc, es duen a terme els enderrocs dels tancaments existents i la retirada dels elements de climatització actuals. Un cop es disposi de l’espai diàfan, s’iniciaran les feines de muntatge de panells sandvitx frigorífics amb estructura a terra i suspesa de sostre. Posteriorment, es farà la instal·lació elèctrica alimentant des del subquadre més proper amb una protecció de capçalera pròpia per la climatització i una per l’enllumenat. Tot seguit, es farà la instal·lació de climatització ubicant les unitats interiors i exteriors de refrigeració i els equips de tractament de la humitat. Finalment, es faran comprovacions d’estanqueïtat tèrmica i de funcionament de les instal·lacions.
L’Arxiu Comarcal del Berguedà restarà tancat als usuaris fins a la finalització de les obres, que tenen un termini d’execució de dos mesos. Durant aquest temps, les consultes es poden adreçar a l’adreça de correu electrònic acbergueda.cultura@gencat.cat o al telèfon 93 822 15 48. D’altra banda, la sala d’actes del Pavelló de Suècia també quedarà tancada durant els dies feiners, si bé els caps de setmana serà possible fer-hi actes puntuals.
La redacció del projecte ha anat a càrrec de l’Ajuntament de Berga, així com la licitació i direcció de les obres, que han estat adjudicades per 68.259,84 euros (IVA inclòs). Aquest import està 100 % subvencionat pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
En marxa les obres d’una sala de suports especials a l’Arxiu Comarcal
L'objectiu és establir un espai per mantenir en òptimes condicions pel·lícules i negatius fotogràfics d’alta sensibilitat
ARA A PORTADA
-
El PSC de Berga planteja tancar les entrades sud i centre quan hi hagi molt trànsit en sentit nord Lídia López
-
Dos dies consecutius de frenesí ciclista al Berguedà: aquest és el recorregut de la Volta a Catalunya 2026 Lídia López
-
Les alcaldies del Berguedà reclamaran conjuntament mesures per millorar la seguretat de la C-16 Redacció
-
-
Publicat el
17 de gener de 2023 a
les 15:00
Et pot interessar
-
Societat
«Dones Actives» impulsa cinc activitats per reforçar la cohesió social entre les veïnes de Berga
-
Societat
El PP porta al Parlament la retirada de les cargoleres de l'Institut Guillem de Berguedà
-
Societat
Gironella es bolca amb el Carnestoltes amb dues jornades frenètiques de celebració
-
Societat
Sis restaurants acolliran els sopars maridats de la Cuina de la Caça i la Tòfona del Berguedà
-
Societat
Els recursos turístics del Berguedà tornen a superar els 200.000 visitants
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 30 i 31 de gener, i 1 de febrer
