El passat 13 de març de 2021 es va constituir l'Associació d'Artistes Visuals de la Catalunya Central amb la finalitat de donar veu i visibilitat als professionals del sector de les arts visuals del territori central del país.
Donada la realitat actual, que ja fa temps que el col·lectiu arrossega, com molts d'altres, plena de mancances en l'àmbit cultural, educatiu, jurídic i econòmic, un grup d'artistes de la Catalunya Central va decidir reunir-se per crear una entitat que els representés en diversos aspectes.
Després de diverses reunions i l'elaboració dels estatuts de l'entitat, finalment el passat 13 de març de 2021 es va crear l'Associació d'Artistes Visuals de la Catalunya Central.
La finalitat de l'associació és la de defensar la consideració dels i les artistes visuals com a professionals i treballar per a la millora de les seves condicions laborals, socials i culturals. Promoure la utilitat social de la cultura, de l'art contemporani i de l'educació artística. Ser un interlocutor del col·lectiu artístic davant les administracions públiques i privades per garantir la seva representativitat en el sector artístic territorial i nacional. Vetllar per la consolidació de l'estatut professional de l'artista i per una professionalització justa.
Treballar amb altres xarxes i col·lectius artístics. Implementar espais públics d'exhibició i producció al territori, amb una dotació econòmica adient. També tenir cura perquè els espais dedicats a l'art contemporani, siguin dirigits i gestionats per professionals de recorregut i nivell, sempre sota els paràmetres de les bones pràctiques. I fomentar la creació de nous espais privats, així com ajudes als existents que generen un entorn professional per als i les artistes.
A part de tots els punts esmentats abans, les principals activitats que l'entitat durà a terme són les següents: donar serveis als associats/des, promoure exposicions dels associats/des i promoure accions col·lectives i individuals.
La Junta Directiva de l'entitat ha quedat constituïda per Roser Oduber Muntañola, com a presidenta; Lourdes Fisa i Marina Berdalet Andrés, com a vicepresidentes; Tamara Hernández Ledesma, com a secretària; Irene Vendrell Oduber, com a tresorera i Alèxia Lleonart Pujol, Rosa Solano, Eva Cardona i Marc Sellarés com a vocals.
Es crea l'Associació d'Artistes Visuals de la Catalunya Central
Amb la finalitat de donar veu i visibilitat als professionals del sector de les arts visuals del territori central del país
ARA A PORTADA
Publicat el 31 de març de 2021 a les 17:25
Et pot interessar
-
Societat
El Projecte Antena assoleix les firmes per impulsar la consulta sobre la torre de telecomunicacions
-
Societat
La Fira de Tots Sants de Bagà desplegarà desenes de parades i una agenda cultural diversa
-
Societat
El Berguedà reflexiona sobre el futur socioeconòmic en una jornada a Cal Vidal
-
Societat
El manual d'acollida del Camí dels Bons Homes es fa lloc al Global Ecotourism Forum 2025
-
Societat
Berga engega el cicle «Trilogia de la mort» parlant de cinema de terror
-
Societat
Tres eixos, 27 accions i 12,5 milions d'euros: les propostes per transformar el Barri Vell de Berga
