"El tema administratiu s'ha endarrerit més del que en un primer moment ens havíem pensat, però finalment, sembla que el dia ja ha arribat i amb això és el que ens quedem", ha exposat Font, que ha emfatitzat que "estem satisfets perquè és una obra que feia molt de temps que havíem començat les passes per sol·licitar-la".
D'aquesta manera, la Generalitat es farà càrrec dels 835.000 euros que costarà l'obra, que bastiran una estació amb quatre andanes, una marquesina, dues pèrgoles i espais enjardinats. De fet, el darrer pressupost situava l'actuació vora els 750.000 euros, que s'han acabat incrementant, segons l'alcalde, per un canvi de preu dels materials, i per la incorporació d'altres elements com carregadors per a mitjans de mobilitat elèctrica complementària (bicicletes i patinets) i d'uns monitors amb connexió a internet "que puguin tenir una doble funcionalitat: informar temes del transport i altres qüestions de l'Ajuntament". Per la seva banda, el consistori s'ha fet càrrec de l'adquisició i posterior cessió dels terrenys a la Generalitat i també de la redacció del projecte executiu, que es va haver d'ajustar per incloure "alguns condicionants tècnics que marcava la mateixa Generalitat".
En aquest sentit, des de Territori s'ha fet saber que els treballs compten amb finançament dels Next Generation. "Em constava que ho volien vincular a uns fons europeus, però al final és una decisió seva que a nosaltres no ens afecta", ha indicat al respecte Font. Els treballs arrencaran el mes de setembre, i tindran quatre mesos d'execució.
Pròxim objectiu: millorar el servei
Amb aquesta fita pràcticament a la butxaca, des de l'Ajuntament de Gironella posen el focus en el següent pas per fer realitat un transport públic eficaç: millorar-ne les connexions. "És un objectiu que tenim des de fa temps: incrementar la freqüència de viatges que uneixen el Berguedà amb el Bages, Osona i en direcció Barcelona", ha declarat Font, que recorda que, actualment, "encara hi ha unes franges horàries del dia en les quals no hi ha cap opció de transport públic perquè no hi ha cap alternativa".D'aquesta manera, per tal que actuacions com la quina ara es farà realitat a Gironella tinguin encara més sentit, i per tal de "continuar potenciant el transport públic", és de necessitat "que hi hagi més freqüències en aquestes línies".