Gósol ha recuperat el senyal de telefonia mòbil després de quatre dies de desconnexió per una avaria. La companyia, Movistar -titularitat de Telefónica- ha procedit a la reparació del repetidor que s'havia malmès pel temporal dels últims dies, posant punt final a una afectació al poble que s'ha agreujat per la coincidència amb la festivitat de Tots Sants.
L'Ajuntament de Gósol havia denunciat, en declaracions a l'ACN, que el municipi va perdre la cobertura el divendres i li estava costant contactar amb l'operadora responsable, perquè "no ens contesten", assegurava l'alcalde, Rafel López. De fet, si bé un primer tècnic va situar la reparació al diumenge, finalment, "no va venir ningú ni ens han donat explicacions", ha manifestat.
L'afectació ha coincidit amb el pont de l'1 de novembre, un cap de setmana llarg que ha fet que la incidència hagi estat encara més important. Habitatges sense servei just quan han estat plens -el 80% d'immobles són segones residències-, i establiments i restaurants sense poder utilitzar el datàfon en un municipi que no té caixer i "el més proper està a 45 minuts". A més, López lamentava que es tracta d'una situació "recurrent" en els darrers mesos: "Ja ni els compto, però sí que fa dotze dies en vam tenir un que va durar unes 32 hores", declara.
El servei de telefonia mòbil de Gósol funciona a través d'una antena i el senyal s'emet des de l'Ajuntament, on hi ha un emissor que és on s'ha produït l'avaria. En aquest sentit, Telefónica, ha detallat que l'avaria ha estat fruit del temporal, que ha malmès una peça del repetidor. Així mateix, l'operadora també ha afirmat que diumenge no es va poder executar la reparació perquè no ha estat fins aquest dilluns que ha arribat el recanvi.