Hostaleria i Turisme del Berguedà reprèn la Cuina de la Caça i la Tòfona

Els menús dels nou restaurants participants es podran gaudir fins al 14 de març

Publicat el 17 de gener de 2024 a les 16:40
El Berguedà inicia una nova temporada de la Cuina de la Caça i la Tòfona. En aquesta ocasió, una desena de restaurants adscrits a Hostaleria i Turisme del Berguedà oferiran plats i menús especials fins al 14 de març.

Segons assevera l'associació en un comunicat de premsa, la campanya de la cuina de la caça i de la tòfona ja és un referent al calendari culinari del Berguedà, conjuntament amb la campanya de la Cuina del Bolet que es fa a la tardor. Enguany hi participen nou restaurants de set municipis: Niu Nou i Ca l'Amagat (Bagà), Susèn (Saldes), la Barana i La Cabana (Berga), el Recó de l'avi (Guardiola de Berguedà), Cal Marçal (Puig-reig), Els Roures (Castellar del Riu) i Els Casals (Sagàs). Els plats i menús disponibles es podran consultar a la pàgina web de l'entitat, així com a les xarxes socials, tant de l'ens com dels restaurants adherits a la campanya.
 
La presidenta d'Hostaleria i Turisme, Sílvia Culell, assegura que aquesta campanya gastronòmica, a més de reflectir la tradició de la comarca amb aquest tipus de cuina, també "vol posar-se al costat de la necessitat d'apostar per un model de caça sostenible dins de la natura i compatible amb la resta d'activitats de la comarca, reconeixent així els valors culturals de la caça i les funcions que realitza dins de la societat". Culell afegeix, però, que des d'HiT "contnuem atents a com la caça pot arribar de manera més fàcil a les nostres taules" fent referència a les novetats respecte de l'escorxador de caça i els tràmits per la seva compra, entre altres.
 
Ara bé, una de les preocupacions de la campanya d'aquest 2024 és l'alt preu de la tòfona, que es preveu que arribi a màxims. Tot i això, una vegada més, "la imaginació i creativitat dels restauradors, així com la proximitat amb el producte, farà que el client final pugui tastar-la en la millor relació qualitat-preu possible", ha afegit la presidenta. Aquesta campanya està impulsada per Hostaleria i Turisme del Berguedà amb la col·laboració de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya i el suport de Diputació de Barcelona. A més, compta amb el patrocini de la DO Pla de Bages.