El Berguedà inicia una nova temporada de la Cuina de la Caça i la Tòfona. En aquesta ocasió, una desena de restaurants adscrits a Hostaleria i Turisme del Berguedà oferiran plats i menús especials fins al 14 de març.
Segons assevera l'associació en un comunicat de premsa, la campanya de la cuina de la caça i de la tòfona ja és un referent al calendari culinari del Berguedà, conjuntament amb la campanya de la Cuina del Bolet que es fa a la tardor. Enguany hi participen nou restaurants de set municipis: Niu Nou i Ca l'Amagat (Bagà), Susèn (Saldes), la Barana i La Cabana (Berga), el Recó de l'avi (Guardiola de Berguedà), Cal Marçal (Puig-reig), Els Roures (Castellar del Riu) i Els Casals (Sagàs). Els plats i menús disponibles es podran consultar a la pàgina web de l'entitat, així com a les xarxes socials, tant de l'ens com dels restaurants adherits a la campanya.
 
La presidenta d'Hostaleria i Turisme, Sílvia Culell, assegura que aquesta campanya gastronòmica, a més de reflectir la tradició de la comarca amb aquest tipus de cuina, també "vol posar-se al costat de la necessitat d'apostar per un model de caça sostenible dins de la natura i compatible amb la resta d'activitats de la comarca, reconeixent així els valors culturals de la caça i les funcions que realitza dins de la societat". Culell afegeix, però, que des d'HiT "contnuem atents a com la caça pot arribar de manera més fàcil a les nostres taules" fent referència a les novetats respecte de l'escorxador de caça i els tràmits per la seva compra, entre altres.
 
Ara bé, una de les preocupacions de la campanya d'aquest 2024 és l'alt preu de la tòfona, que es preveu que arribi a màxims. Tot i això, una vegada més, "la imaginació i creativitat dels restauradors, així com la proximitat amb el producte, farà que el client final pugui tastar-la en la millor relació qualitat-preu possible", ha afegit la presidenta. Aquesta campanya està impulsada per Hostaleria i Turisme del Berguedà amb la col·laboració de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya i el suport de Diputació de Barcelona. A més, compta amb el patrocini de la DO Pla de Bages.
 
							
																					
														
								Hostaleria i Turisme del Berguedà reprèn la Cuina de la Caça i la Tòfona
Els menús dels nou restaurants participants es podran gaudir fins al 14 de març
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de gener de 2024 a les 16:40
																			
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												El manual d'acollida del Camí dels Bons Homes es fa lloc al Global Ecotourism Forum 2025 Societat
												El manual d'acollida del Camí dels Bons Homes es fa lloc al Global Ecotourism Forum 2025
- 
												 Societat
												Berga engega el cicle «Trilogia de la mort» parlant de cinema de terror Societat
												Berga engega el cicle «Trilogia de la mort» parlant de cinema de terror
- 
												 Societat
												Tres eixos, 27 accions i 12,5 milions d'euros: les propostes per transformar el Barri Vell de Berga Societat
												Tres eixos, 27 accions i 12,5 milions d'euros: les propostes per transformar el Barri Vell de Berga
- 
												 Societat
												Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 25 i 26 d'octubre Societat
												Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 25 i 26 d'octubre
- 
												 Societat
												Cal Rosal dona la benvinguda al Mercat de Productes de la Terra Societat
												Cal Rosal dona la benvinguda al Mercat de Productes de la Terra
- 
												 Societat
												L'Energètica preveu tenir l'auditoria sobre la central reversible de la Baells a final d'any Societat
												L'Energètica preveu tenir l'auditoria sobre la central reversible de la Baells a final d'any

 
															 
															 
															 
															 
															