Interior ha fet una crida als boletaires perquè adoptin les mesures de seguretat bàsiques quan vagin al bosc. Davant una bona temporada per aquesta pràctica, els Bombers han vist com els serveis per buscar persones perdudes o accidentades a la muntanya han augmentat considerablement. En concret, fins al 19 d'octubre, el cos ha realitzat una quarantena de serveis d'aquest tipus. D'aquests, la majoria s'han fet durant aquest mes, sobretot al Berguedà (13) i al Ripollès (10).
També s'han fet actuacions a onze comarques més de Catalunya. Entre les mesures que cal seguir, destaquen el fet de no sortir quan s'esperi mal temps, vestir de colors vius, anar ben calçats, dur roba d'abrigar, agafar aigua i menjar, així com informar amics o família. A més, sostenen que és molt important agafar punts de referència a l'entorn com camins, barrancs o el lloc on s'ha estacionat el vehicle.
Per la seva banda, el cos d'Agents Rurals demana collir només les espècies que es coneguin molt bé, ja que n'hi ha de molt tòxiques que es poden confondre fàcilment amb els bolets comestibles i poden arribar a ser mortals.
La policia mediambiental recorda també que, amb l'objectiu de no malmetre l'entorn, cal collir els bolets amb cura i no fer malbé el substrat. D'aquesta forma, aconsella dur els bolets que s'hagin collit en un cistell airejat per afavorir la dispersió d'espores.
Els Agents Rurals avisen que no es pot aparcar en camps, prats i entrades de camins, i fan incidència, especialment, en el fet de no obstaculitzar el pas de vehicles d'emergències ni de tractors de veïns de la zona. Finalment recorden que cal deixar el bosc net i endur-se qualsevol deixalla que s'hagi pogut generar.
Interior fa una crida als boletaires perquè adoptin mesures de seguretat quan vagin al bosc
Els Bombers han treballat aquest any en una quarantena de recerques de persones perdudes o accidentades arreu del país
ARA A PORTADA
Publicat el 21 d’octubre de 2021 a les 16:50
Et pot interessar
-
Societat
La campanya pels 10 anys de la Biblioteca de Gironella, finalista als Premis de Comunicació Local
-
Societat
La ReFireta es fixa enguany en els residus d'aparells elèctrics i electrònics
-
Societat
Lluïsa Serrano, pediatra de l'Alt Berguedà, Premi a l'Excel·lència 2025
-
Societat
La Muussegada ratifica el valor del producte de proximitat i el vincle amb la restauració local
-
Societat
En marxa les obres d'arranjament de la xarxa de reg de l'aigua del Lledó
-
Societat
El Mercat de Nadal de Gironella torna amb més llums i un nou espai gastronòmic
