13
de febrer
de
2024, 09:15
La Diputació de Barcelona ha començat les obres de construcció de cunetes revestides de formigó d'1,20 metres d'amplada a la BV-4025, la carretera que va de Cercs a Fígols, i a la BV-4656, la via que uneix Borredà i Sant Jaume de Frontanyà. Dins les seves estructures també s'instal·laran canalitzacions que permetin, en un futur, el desplegament i continuïtat de xarxes de comunicacions com la fibra òptica.
Els treballs s'han adjudicat per un import d'1.101.100,00 euros (IVA inclòs) i vuit mesos d'execució. Així, mentre durin les obres, es regularà el trànsit amb pas alternatiu en les fases que així ho requereixin. La finalitat de les obres, exposen des de la Diputació, és afavorir el trànsit ocasional en la zona oferint una calçada amb una amplada suficient per a la circulació en condicions de seguretat. A més, també destaquen que l'acció afavorirà el drenatge lateral i de la conservació viària general.
Tot plegat, des de l'ens supramunicipal reconeixen que al llarg dels 1.574 quilòmetres que conformen la xarxa viària de la Diputació de Barcelona, hi ha nombroses carreteres amb amplades mitjanes de calçada insuficients, habitualment amb vorals reduïts o inexistents, que requereixen un sobreample auxiliar. Aquesta actuació, finalitzen, permet assolir una millor funcionalitat i seguretat de la via, especialment en trams amb revolts i trànsit intens, circulació de vehicles pesants o concentració d'accidents.
Els treballs s'han adjudicat per un import d'1.101.100,00 euros (IVA inclòs) i vuit mesos d'execució. Així, mentre durin les obres, es regularà el trànsit amb pas alternatiu en les fases que així ho requereixin. La finalitat de les obres, exposen des de la Diputació, és afavorir el trànsit ocasional en la zona oferint una calçada amb una amplada suficient per a la circulació en condicions de seguretat. A més, també destaquen que l'acció afavorirà el drenatge lateral i de la conservació viària general.
Tot plegat, des de l'ens supramunicipal reconeixen que al llarg dels 1.574 quilòmetres que conformen la xarxa viària de la Diputació de Barcelona, hi ha nombroses carreteres amb amplades mitjanes de calçada insuficients, habitualment amb vorals reduïts o inexistents, que requereixen un sobreample auxiliar. Aquesta actuació, finalitzen, permet assolir una millor funcionalitat i seguretat de la via, especialment en trams amb revolts i trànsit intens, circulació de vehicles pesants o concentració d'accidents.