L'Ajuntament d'Avià ha signat un conveni amb l'ONG Fassulo, creada per immigrants d'origen senegalès, per tal de donar suport en un nou projecte que aquesta està portant a terme al Senegal, i que pretén fer avançar el desenvolupament comunitari, a través de la implicació en favor de les energies renovables.
El consistori i l'entitat han fet una xerrada amb el politòleg i fundador de l'entitat Saiba Bayo per explicar als veïns del poble el projecte que aquesta ONG està desenvolupament a la regió de Tambacounda, a l'est del Senegal. De fet, Fassulo porta 10 anys promovent iniciatives en zones rurals de la regió, entre les quals un centre d'atenció primària, un centre de processament de cereals i el desenvolupament d'una campanya d'escolarització de nenes. Ara, a més, està posant en marxa una xarxa de cooperatives agrícoles rurals que aportin valor afegit en l'ús de l'energia solar fotovoltaica, amb la finalitat de promoure el desenvolupament local sostenible.
Segons Bayo, aquest últim punt pot comportar la dinamització del sector agrícola i, de retruc, l'increment de les rendes per càpita, el poder adquisitiu, la diversificació de la producció i les oportunitats de consum de la població rural. Aquest projecte, a més, es basa en l'apoderament femení, fixant les dones com a motor de canvi i de progrés en la comunitat i l'estructura familiar.
Per altra banda, amb aquest projecte Fassulo també implica els ens públics en l'acompanyament i l'electrificació dels edificis públics, com ara hospitals i escoles amb ús d'energies renovables. Un fet, considera l'Ajuntament d'Avià, que va de la mà de les polítiques d'energies renovables que està portant a terme també al poble berguedà i que, per tant mereix el suport municipal.
L'Ajuntament d'Avià ajudarà una ONG del Senegal a créixer a través de les energies renovables
El projecte també es basa en l'apoderament femení, fixant les dones com a motor de canvi i de progrés en la comunitat i l'estructura familiar
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de novembre de 2017 a les 09:57
Actualitzat el 14 de novembre de 2017 a les 10:11
Et pot interessar
-
Societat La Baells augmenta el cabal de desembassament després de 50 dies ple
-
Societat El Mercat de Cooperatives Escolars de Berga creix i atrau 300 alumnes de tota la comarca
-
Societat Puig-reig viurà un nou simulacre de risc químic
-
Societat «La nostra paciència ha arribat al seu límit»: la Font del Ros exigeix l'inici de les obres al barri
-
Societat La Penya Blau i Grana de Berga porta un mar d'estelades a Montjuïc pel Clàssic
-
Societat Berga engega les inscripcions per optar a l'empostissat de La Patum accessible