Finalitza amb gran èxit l'edició de primavera del Mercat de Productors del Berguedà, celebrat aquest passat diumenge 15 de maig, a Cal Rosal. De la mà dels mateixos productors, els visitants han pogut conèixer i emportar-se a casa una gran varietat de productes de proximitat. L'organització ja posa la mirada per la pròxima data: el dissabte, 9 de juliol, coincidint amb la Festa Major de Cal Rosal. Se celebrarà la versió d'estiu amb un nou format de tarda-vespre acompanyat de música i paradetes.
Aquesta edició de primavera ha comptat amb la participació d’una desena de productors que n'han fet una valoració molt positiva: "Hem notat molt d'interès per part del públic en saber i conèixer el producte de la comarca", comenta Sebastià Prat, productor de La Parada d’Olvan. "És un mercat on sempre en sortim molt contents, sigui per les vendes o pel fet de fer-nos conèixer", assenyala Coqui, productora de Formatges Cuirols. Alguns paradistes també recalquen l'oportunitat que suposa l'espai per teixir aliances amb el gremi: "Ens ajuda a conèixer-nos i fer xarxa", esmenta la Lluïsa, de la Formatgeria La Rocatova.
Paral·lelament al mercat de paradetes, els més petits han participat d'un taller pràctic per aprendre a cultivar verdures de temporada de la mà de Curriu GardenTaller. Els infants s'han pogut endur a casa els productes per gaudir-los i seguir-los cuidant. Com a activitat estrella, l’Eric Ochoa, xef del restaurant de la Destil·leria de Gironella ha protagonitzat el showcooking. Ochoa ha cuinat un plat que ha anomenat el "fals rissotto", elaborat amb blat forment de L’Escairador, utilitzant formatge Blancafort per a fer la salsa del rissotto i la mel de l’Avi Joan per complementar el plat. A més a més, per marinar-lo, el xeff ha proposat "La Golosa", una varietat de cervesa de Cerveses Grenyut.
Finalment, el certamen ha tancat portes amb l'actuació musical de Laura Luceño, qui ha acabat d’animar l’ambient amb el seu repertori musical. El Mercat de Productors del Berguedà és un projecte impulsat des de la Unió de Comerciants i Botiguers de Cal Rosal – Olvan, l’Ajuntament d’Olvan i l'Agència de Desenvolupament del Berguedà.
L'edició de primavera del Mercat de Productors del Berguedà certifica l'èxit del certamen i ja prepara la versió d'estiu
El dissabte, 9 de juliol, coincidint amb la Festa Major de Cal Rosal, es presenta amb un nou format de tarda-vespre acompanyat de música i paradetes
ARA A PORTADA
-
El Teatre Municipal de Berga aixecarà el teló amb 13 espectacles la primera meitat del 2026 Lídia López
-
-
El plenari de Berga estrena la nova composició amb la sortida de Lluís Minoves del grup de BeGI Lídia López
-
-
Tània Verge deixa el Parlament i entra Alba Camps, número dos dels opositors a Junqueras Marc Descals | Lluís Girona Boffi
Publicat el 16 de maig de 2022 a les 19:35
Actualitzat el 16 de maig de 2022 a les 19:39
Et pot interessar
-
Societat
Gironella inaugura un nou tram de la Via del Carrilet
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 16, 17 i 18 de gener
-
Societat
Cercs demana una actuació «urgent» a la C-16 per reduir la sinistralitat
-
Societat
La Corrida de Puig-reig 2026: programa, dates i horaris
-
Societat
Puig-reig viurà una nova edició de la Corrida, una festa arrelada i que evoluciona
-
Societat
Ja es pot circular per la C-16: reobert un carril en cada sentit
