L'Hospital de Berga adquireix un maniquí interactiu per fer pràctiques segures i realistes

El nou dispositiu permet formar professionals en maneig de la via aèria, reanimació cardiopulmonar i exploracions en general

Publicat el 15 de novembre de 2022 a les 16:00
L'Hospital de Berga ha adquirit un maniquí interactiu perquè els seus professionals puguin fer pràctiques segures i realistes, des d'avaluacions bàsiques fins a intervencions més avançades. El ninot està connectat a un dispositiu que controla un instructor, el qual li indica les diferents situacions clíniques que ha de simular.

Un exemple de les pràctiques que permet realitzar consisteix a formular un diagnòstic a partir de l'exploració dels símptomes que mostra el ninot. El maniquí pot simular símptomes com tos o vòmits, entre d’altres. Aquest nou dispositiu permetrà formar professionals en maneig de la via aèria, reanimació cardiopulmonar i exploracions en general.

El simulador s’estrenarà en el marc del curs sobre maneig de la via aèria que l'Hospital ha organitzat pel 25 i 26 de novembre. Després, s'utilitzarà com a eina formativa dins el projecte que s’està treballant de formació contínua pels professionals del centre. Més endavant, hi ha prevista l’adquisició d’un nou simulador de reanimació cardiopulmonar pediàtrica.