Vilà, doncs, ha estat el més ràpid de la marató de 42 quilòmetres i 3.200 metres de desnivell positiu, que ha completat amb 4 hores, 33 minuts i 17 segons. Per sota seu, Joan Noguera, també dels Mountain Runners, club organitzador de la prova, ha arribat uns minuts després, i finalment, Sergi Masip, d'Sport Ciclista Català ha completat el podi masculí. En dones, la victòria ha estat per Portaluri, que ha tancat el crono amb 6 hores, 6 minuts i 57 segons. Montse Picanyol (Gemi) ha quedat segona i Elia Sicícila, tercera, a 30 minuts de la primera classificada.
Aquesta prova plantejava un recorregut que permetia gaudir de l'increïble paisatge del Berguedà, tot passant per la serra de Queralt, els Rasos de Peguera i la Serra d’Ensija.
Les curses, pero, van començar amb una vertical de 3,6 quilòmetres i un desnivell positiu de 770 metres divendres. L'objectiu d'aquesta era sortir de la plaça de Sant Pere i arribar fins la Figuerassa, amb un tempo que va liderar el corredor de l'AE Matxacuca Agustí Roc amb 33 minuts i 56 segons, i Alba Segura, també del mateix club, amb 42:58 segons.
El mateix diumenge, per altra banda, també es van disputar dues proves més. La mini, de 13,86 quilòmetres i 1.000 metres de desnivell positiu, molt més accessible per al conjunt de la ciutadania, i la mitja marató, de 25 quilòmetres i 1.880 metres de desnivell positiu, i que va tornar a encendre la flama de la competició.
En aquesta, el guanyador va ser Adrià Duarri (Buff Pro Team), que va completar el recorregut amb 2:31:15, seguit per Wilfred Lladó (CE Súria), a dos minuts. El tercer lloc del podi va ser per a Marc Boixader (SI Magi), a pocs segons del segon classificat. En dones, Sílvia Puigarnau (Centre Excursionista Guissonen) va ser la més ràpida, bma 3:02:03. Les berguedanes Vanesa Chirveches (JAB) i Maria Beringues (Mountain Runners) van tancar el podi, amb 3:14:44 i 3:15:24, respectivament.

Vanesa Chirveches arribant a la meta de la Berga Trail Foto: Berga Trail /Albert Garrido