La primera part del curs sobre l'ús d'ecògrafs, que s'imparteix a l'aula de formació de la UManresa-FUB, s'adreça a professionals de medicina de família d'atenció primària de la Catalunya Central. L'objectiu és incrementar la capacitat resolutiva de l'atenció primària i solucionar patologies de baixa complexitat sense necessitat de derivar a l'Atenció Especialitzada.
En aquest curs, que s'allargarà fins al proper dia 1 de desembre, hi participen un total de vint-i-dos professionals de diversos centres del Bages, el Berguedà, el Moianès, l'Anoia i Osona. L'acció es completarà durant el primer semestre de 2018 amb una nova activitat formativa i amb la incorporació d'ecògrafs als centres d'atenció primària del territori. L'entrada en servei d'aquests aparells als centres d'atenció primària de l'ICS Catalunya Central està prevista per a aquest proper any 2018.
El programa formatiu que es porta a terme a la Catalunya Central vol millorar el diagnòstic i tractament de les malalties musculars i òssies. La realització de les ecografies, una tècnica de diagnòstic per la imatge molt útil, permetrà que l'atenció primària pugui atendre la major part de les consultes relacionades amb malalties musculars i dels ossos, amb l'avantatge que això comporta quant a evitar desplaçaments i esperes innecessàries.
Metges del Berguedà es formen en l'ús d'ecògrafs per augmentar la capacitat resolutiva als CAP
L'objectiu és incrementar la capacitat resolutiva de l'atenció primària i solucionar patologies de baixa complexitat sense necessitat de derivar a l'Atenció Especialitzada
ARA A PORTADA
Publicat el 30 d’octubre de 2017 a les 19:21
Actualitzat el 30 d’octubre de 2017 a les 19:22
Et pot interessar
-
Societat
Un aniversari d'èxit: la campanya de la Cuina del Bolet clou amb registres de rècord
-
Societat
Bergacomercial celebra Nadal amb una desena d'activitats, dinàmiques i sortejos
-
Societat
El Projecte Prisma clou consolidant els models de bioeconomia circular a partir de la fusta
-
Societat
Berga acull una jornada informativa al voltant dels ajuts per a la retirada d'amiant
-
Societat
El Berguedà recaptarà fons per la Marató amb activitats com bingos, àpats populars i una baixada de torxes
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de desembre
