El franciscà Josep Gendrau Valls, natural de Berga, ha mort als 88 anys a Barcelona. Les exèquies es faran dissabte, 31 de desembre, a les 11.00 hores al santuari de Sant Antoni de Pàdua. En relació amb la capital del berguedà, va ser l'últim pare provincial de l'ordre fins al desembre del 2014, quan els frares van deixar Berga.
Gendrau va ingressar al noviciat de l’orde franciscà el 1950 i va fer la professió solemne al convent de Berga el 1955. Posteriorment, va ser ordenat sacerdot a la basílica del Sagrat Cor del Tibidabo el 1958. El mateix any va ser destinat a la parròquia de Mare de Déu de la Salut de Barcelona. Va ser vicari i també guardià i rector de la mateixa fraternitat i parròquia.
El frare va ocupar diferents càrrecs al llarg de la seva trajectòria i en diferents convents i parròquies de tota Catalunya. De fet, Gendrau va estar actiu fins al darrer moment, ja que actualment, era el sagristà de la comunitat dels franciscans del convent de Sant Antoni de Pàdua de Barcelona, al carrer Santaló.
Des de la comunitat franciscana destaquen que la seva tasca s’ha desenvolupat principalment en la pastoral parroquial: sagraments, catequesi, pastoral evangelitzadora i social, predicació a les famílies, col·legis, monges, frares, i professor de religió.
Mor el franciscà berguedà Josep Gendrau
El frare va estar actiu fins al darrer moment, com a sagristà de la comunitat a Sant Antoni de Pàdua de Barcelona
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de desembre de 2022 a
les 20:00
Et pot interessar
-
Societat
La Nou i Vilada voten dissabte si volen la central reversible de la Baells: «Acatarem el resultat que surti»
-
Societat
Puig-reig engega una campanya de mecenatge per restaurar vitralls de l'església de Sant Josep
-
Societat
Mor Beneta Comellas, dissenyadora i «ànima» de TV Berguedà
-
Societat
L'ACA inicia els tràmits per ampliar la depuradora de Montmajor
-
Societat
Berga tancarà les sortides cap al nord de la C-16 per evitar el «col·lapse» dels divendres
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de febrer
