
Lloc del primer accident prop de la Central Tèrmica de Cercs Foto: Aida Morales
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat per 3,2 milions d'euros les obres de millora de la carretera C-16, entre Berga i Bagà. Com a objectiu principal, ha destacat en un comunicat, hi haurà millorar la seguretat viària d'aquest tram de la carretera, que ja ha esdevingut un dels punts negres de Catalunya.
Es tracta dels 20 quilòmetres que enllacen la capital del Berguedà amb l'inici de la concessió del túnel del Cadí, amb un terreny d'orografia accidentada i que registra un trànsit d'uns 12.000 vehicles diaris, amb puntes elevades durant els caps de setmana i temporades puntuals.
Segons han informat, les mesures generals que s'implementaran seran mitjanes i franges de separació entre els dos sentits de la circulació per evitar els xocs frontals, un zebrejat des de Berga fins a Cercs per separar els dos carrils fins a enllaçar amb la barrera central ja existent. A partir d'aquest punt, una doble línia contínua. Concretament, entre el túnel de Berga i el túnel de Cercs hi haurà barreres físiques de separació dels sentits en els trams de més revolts.
A més, també es millorarà el ferm de tot el tram, la senyalització horitzontal i vertical, les barreres de seguretat, i s'aplicarà un tractament antilliscant al paviment, sobretot a les zones obagues i de revolts on s'ha detectat més risc, per tal d'evitar que els vehicles surtin de la carretera.
Pel que fa als accessos, a Berga Nord es farà un zebrejat central entre els dos carrils per augmentar la visibilitat entre la intersecció i la boca sud del túnel; i a Berga Sud es millorarà la incorporació dels vehicles a la C-16 en sentit nord. A l'accés de la Nou de Berguedà s'eliminarà el gir a l'esquerra, i l'entrada es farà mitjançant l'accés a Sant Corneli. També es reduirà l'amplada dels carrils per moderar la velocitat dels vehicles, i es crearan noves illetes amb balises centrals entre les dues cruïlles.