Les queixes pel mal estat del paviment han estat diverses els últims mesos. A principi d'any, l'equip de govern ja va anunciar que actuaria al ferm. La primera fase ha d'estar enllestida abans de Patum, mentre que la segona fase d'aquestes obres es realitzaran després del Corpus.
Aquest dimarts, 11 de juny, s'han portat a terme les tasques de fresat i preparació per realitzar els treballs de pavimentació del vial de baixada del Passeig de la Pau. L'actuació forma part de la primera fase del projecte de pavimentació de diversos trams urbans de la ciutat pic.twitter.com/t5r7FhZsfP
— Ajuntament de Berga (@AjBerga) 11 de juny de 2019
Del 10 al 18 de juny es realitzaran treballs d'asfaltatge en sis trams urbans de la ciutat. Els carrers i zones on s'actuarà són el Passeig de la Pau (de l'11 al 14 de juny al vial de baixada), el carrer Prat de la Riba (del 12 al 14 de juny entre els carrers de Lluís Companys i Francesc Macià), la intersecció compresa entre la Gran Via i el carrer de Barcelona (el 13, 14 i 17 de juny), el carrer de Pere III (del 13, 14 i 17 de juny entre el carrer Barcelona i la Rasa dels Molins, el carrer de Josep Maria Badia i Sobrevias (el 13, 17 i 18 de juny) i el carrer de Barcelona (el 14, 17 i 18 de juny entre la plaça d'Europa i el carrer de Guillem de Berguedà).
La memòria valorada del projecte afirma que l'actuació es porta a terme "per mantenir els vials en condicions adequades d'utilització, i pal·liar el procés de deteriorament iniciat". Segons aquest mateix document, amb aquesta actuació no es preveu actuar en la totalitat de vials afectats de la ciutat, "sinó que es prioritzarà aquells trams de vial que presenten un major estat de deteriorament a efectes de pal·liar el procés de degradació iniciat, que comportaria un major cost de reparació, preveient-se planificar actuacions futures de manteniment en altres vials que actualment presenten afectacions més lleus".