En aquesta, llegida per la presidenta d'Òmnium Berguedà, Montserrat Soler, l'entitat ha volgut destacar el caràcter "infatigable", "astut" i atent de Casals. "Sempre etava disposada a escoltar i sempre estava disposada a conèixer", ha declarat Soler. De la mateixa manera, la presidenta ha remarcat la seva contínua voluntat de consens i d'encontre, fins i tot amb aquelles persones amb qui discrepava, i ha posat de manifest l'estima que sentia per la cultura, la llengua i aquesta entitat: "Òmnium és màgic, li hem sentit a dir tantes vegades".
En nom de l'Ajuntament de Berga, el regidor Francesc Ribera també li ha volgut dedicar unes paraules de la lletra del Viatge a Itaca de Lluís Llach: "Bon viatge pels guerrers".
L'acte d'homenatge, que ha durat pocs minuts, ha acabat amb un minut de silenci i sense aplaudiments. No obstant això, la presidenta d'Òmnium Berguedà ha convidat tothom a signar el llibre d'homenatge, situat a les portes de l'Ajuntament.

Concentració a la plaça de Sant Pere en homenatge a Muriel Casals. Foto: Aida Morales.