La Diputació de Barcelona ha lliurat un estudi de provisió de banda ampla a l'Ajuntament de Vilada per impulsar la connectivitat d'alta velocitat al territori. El projecte, que també s'ha replicat a Lliçà d'Amunt, contempla una anàlisi de cobertures reals de telefonia mòbil.
Segons assenyalen des de la Diputació, els estudis de provisió de banda ampla són un instrument essencial per a municipis de fins a 50.000 habitants perquè defineixen una estratègia que permet a l'ajuntament governar, de forma coherent i ordenada, el desplegament de les infraestructures de telecomunicacions en el seu municipi, prioritzant equipaments públics, polígons industrials, nous sectors de planejament i elements que facilitin la implementació de serveis smart city.
Estendre la connectivitat d'alta velocitat arreu del territori és una de les actuacions prioritàries de la Diputació de Barcelona, ja que les infraestructures de telecomunicacions promouen la cohesió territorial, la competitivitat econòmica dels municipis i el benestar dels seus habitants. La digitalització del territori només es pot garantir amb la connectivitat i l'accés als serveis de banda ampla de tots els municipis.
L'Àrea d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial elabora els estudis de provisió de banda ampla en col·laboració amb el Consorci Localret.
Vilada estudia el desplegament de la connectivitat d'alta velocitat
Societat
La Diputació de Barcelona s'ha fet càrrec dels treballs, destacant la seva importància per a la digitalització
ARA A PORTADA
-
-
Energia Primera actuació clau sobre el terreny de la futura central de la Baells Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat El Berguedà impulsa una càtedra per «potenciar el desenvolupament del territori» Eloi Martí
Publicat el
30 de gener de 2023 a
les 17:30
Et pot interessar
-
Societat
L'Hospital de Berga llança un projecte per a la rehabilitació a casa amb vídeos i exercicis guiats
-
Societat
L’Hospital de Berga tindrà l'única ressonància magnètica pública de la comarca
-
Societat De fregar la medalla als Jocs Olímpics a la Patum: l'any inoblidable d'Ot Ferrer
-
Societat
Les tempestes amenacen la Patum de Berga
-
Societat
Nous busos directes entre Berga i Barcelona: tots els horaris i expedicions
-
Societat
Firhàbitat reuneix vora 70 expositors i ofereix activitats per a tots els públics
