La xarxa de busos Exprés.cat arribarà a Berga

El Departament de Territori té previst posar en marxa una quarantena de noves línies, entre les quals la Berga-Barcelona i la Berga-Manresa

Un dels busos de la xarxa Exprés.cat, fent aturada a l'Estació d'Autobusos de Vic
Un dels busos de la xarxa Exprés.cat, fent aturada a l'Estació d'Autobusos de Vic | Departament de Territori
Redacció
24 de maig de 2024, 10:30

El Departament de Territori ha anunciat la posada en marxa, els anys vinents, d'un total de 38 noves línies en la seva xarxa Exprés.cat, entre les quals dues a Berga. La decisió sorgeix d'un estudi per a la implementació de nous serveis tenint en compte les necessitats del territori, el volum de població i potencials usuaris, així com les freqüències, recorreguts o les alternatives a la possible línia. Així, l'estudi ha fixat l'interès en la comarca i, més concretament, en la creació de les línies e25, entre Berga i Barcelona, i e26, de Berga a Manresa.

De fet, si bé ja existeix aquest servei a la capital berguedana, cal destacar que la naturalesa de les línies Exprés.cat és agilitzar els trajectes. Per tant, es fa evident pensar en recorreguts directes o de molt poques parades, tant en direcció a la capital catalana com a la del Bages, i de tornada. A la vegada, la xarxa també es caracteritza per oferir més freqüències de pas, amb una velocitat comercial més elevada.

D'aquesta manera, el document recull la proposta de crear 21 línies noves, convertir-ne 16 que ja estan en servei, i perllongar l'e13 fins a Terrassa. 

A la demarcació de Barcelona, els nous trajectes suggerits, són:

  • e25 (Berga-Barcelona)
  • e26 (Berga-Manresa)
  • e27 (Manresa-Igualada)
  • e29 (Vilanova-Vilafranca-Igualada)
  • e30 (Martorell – Terrassa per la B-40)
  • e31 (Igualada-Terrassa per la B-40)
  • e35 (Premià de Dalt-Barcelona)
  • e36 (Pineda de Mar-Calella-Barcelona)
  • e38 (Teià -El Masnou-Barcelona)
  • e-42 (Lloret de Mar-Blanes-Barcelona)

A la província de Girona, es proposa establir els recorreguts:

  • e7 (Blanes – Lloret de Mar)
  • e8 (Blanes – Girona, tot i que tant podria ser nova o l'L0167 reconvertida)
  • e9 (Girona-Flaçà-La Bisbal d'Empordà-Palafrugell)
  • e10 (Girona-Sant Feliu de Guíxols)
  • e11 (Figueres-L'Escala-Torroella)

Finalment, a les demarcacions de Lleida i Tarragona, serien les línies:

  • e2.2 (Lleida – Torrefarrera-Rosselló, que es dividiria de l'e2 i passaria a ser e2.1)
  • e7 (Balaguer – Lleida)
  • e13 (Montblanc-Tarragona)
  • e14 (Valls – La Bisbal- El Vendrell-Calafell)
  • e70 (Lleida-Montblanc-Tarragona)
  • e72 (Lleida-Tortosa)

 

Arxivat a