La Fundació Espanyola d'Advocats Cristians ha denunciat una professora de Llengua castellana d'una escola de Leganés, a la Comunitat de Madrid, per llegir als alumnes d'11 anys el llibre Baixaré de la lluna en tirolina, del cantant de Love of Lesbian Santi Balmes, tal com ha avançat elDiario.es. Ho fa en representació d'uns pares que consideren que la novel·la no és apta, tot i que està aprovada pel Consell Escolar en el projecte educatiu al qual les famílies tenen accés a l'hora de matricular els fills.
Si bé, entenen que tracta temes com la "prostitució, orgies, drogues" i, fins i tot, "parla de com practicar sexe amb cadàvers". Per això, han interposat una demanda davant la Inspecció Educativa de la Comunitat de Madrid, on denuncien que la mestra va obligar a llegir el volum en veu alta.
Tal com explica la sinopsi del llibre, tracta d'un preadolescent que no passa per un bon moment per la separació dels pares i el distanciament amb el germà gran, alhora que s'ha enamorat d'una noia que no sap com es diu. Si bé, l'editorial Planeta ha defensat en declaracions al mitjà esmentat que en cap cas està catalogat com literatura per a menors.
Per la seva banda, la Federació d'Ensenyament de Madrid de CCOO ha fet una crida en defensa de "l'autonomia docent i la llibertat de càtedra" que recullen la llei educativa i la Constitució espanyola. Tot plegat, per uns fets que van tenir lloc el 2022 i que no s'han denunciat fins ara perquè els pares "tenien por a les represàlies".