Ana Lily Amirpour inaugura el Festival de Sitges 2021 amb «Mona Lisa and the Blood Moon»

Belén Rueda recull el Premi Honorífic del certamen com a "una de les reines del crit més cèlebres del cinema fantàstic espanyol"

  • Belen Rueda recull el premi de les mans d'Alejandro Amenábar -
Publicat el 07 d’octubre de 2021 a les 20:35
La cineasta Ana Lily Amirpour ha inaugurat la 54a edició del Festival de Sitges amb un film trencador, amb una immensa càrrega feminista i un guió esplèndid que ha arrencat l'aplaudiment de la platea del Melià. Mona Lisa and the Blood Moon explica una història que aborda la vida "d'una superheroïna", com l'ha definit la directora en roda de premsa, que s'escapa d'un psiquiàtric. En aquest cas, però, no és una persona amb superpoders que tingui per objectiu salvar el món, sinó que només vol habitar-hi. Ana Lily Amirpour és la primera directora que inaugura el Festival de Sitges.

Amirpour ha assegurat en la roda de premsa que "totes les dones volen ser lliures i el gènere fantàstic i el surrealisme et permet ser-ho". Aquest any, Sitges té una forta presència femenina en tota la seva graella. El film va gaudir d'una premiere mundial al festival de Venècia, i està protagonitzat per una jove amb habilitats estranyes que s'escapa d'un centre per persones amb problemes mentals. Després de la seva fugida, la jove arriba als carrers de Nova Orleans, un lloc ple de personatges pintorescs que començaran a creuar-se en el seu camí.
 

El film «Mona Lisa and the Blood Moon» Foto: Festival de Sitges


La directora ha dit que el film Mona Lisa and the Blood Moon té una gran relació amb el mite dels homes llop, que és precisament el leitmotiv d'aquesta edició del Festival de cinema de Sitges. Ana Lily Amirpour ha admès que sent una profunda connexió amb la lluna. "M'agrada la idea que la lluna tregui l'animal que un porta dins, però per a la meva pel·lícula jo no volia una bèstia, sinó una noia que feia molt de temps que estava tancada i la lluna plena la desperta", ha indicat.

L'actriu Belén Rueda ha recollit aquest dijous el Gran Premi Honorífic del Festival de cinema de Sitges i l'ha rebut de la mà del cineasta Juan Antonio Bayona, amb qui l'actriu va treballar a L'orfenat. Rueda ha destacat que al certamen de Sitges "s'hi respira cinema, il·lusió i esperança, i dona oportunitats a molta gent jove que comença amb els seus curts, les primeres pel·lícules i els hi dona veu".

Rueda ha rebut el guardó en la gala inaugural de la 54a edició del Festival de Sitges, abans de la projecció a l'Auditori de la pel·lícula Mona Lisa and the Blood Moon, d'Ana Lily Amirpour. Belén Rueda ha esdevingut "una de les reines del crit més cèlebres del cinema fantàstic espanyol", ha destacat el Festival de Sitges. La seva interpretació a L’orfenat li va valer la nominació a millor actriu als Goya, una categoria que va acabar guanyant al festival Fantasporto.

[noticia][/noticia]