Antena 3 va emetre dissabte una notícia sobre la “polèmica sobre la senyalització en valencià” al centre de València que, suposadament, generava problemes entre els ciutadans perquè no els entenien. I això podia provocar accidents, argumentava la televisió.
Per il·lustrar-ho, a les imatges apareix una vianant que diu que no li queda “clar” si pot “passar amb el cotxe”, a causa de la retolació en valencià que no entén, després de llegir un senyal amb indicacions de restriccions horàries.
La noia és en realitat Laura Herreras, periodista i extreballadora d’Antena 3, amb un perfecte coneixement del valencià, tal com es pot veure en el vídeo de Ca Nyot, que ha recopilat algunes notícies on hi apareix.
La periodista ha publicat una piulada al seu Twitter on diu que "es tracta d'una mala utilizació que sols vol crear polèmica". I afegeix: "És un tall de veu d'uns segons. S'està fent notícia d'algo que no ho és".
Els fets ja han generat alguns tuits a la xarxa, com el del diputat d’ERC Gabriel Rufian, que ha dit irònicament: “Madre mía, como está Venezuela”.
És tracta d'una mala utilizació que sols vol crear polèmica. És un tall de veu d'uns segons. S'està fent notícia d'algo que no ho és.
— Laura Herreras (@Laura_Herreras) 8 de juny de 2016
Madre mía, cómo está Venezuela.https://t.co/kNWQXoc1pv
— Gabriel Rufián (@gabrielrufian) 8 de juny de 2016