Avui, programació infantil. Des d’el matinal d’Esradio, el senyor Jiménez ens ofereix “el libro gordo de Federiquete” amb un munt de divertides historietes per a (des)instruir cavernícoles i despistats.
Coemnçarem amb un repasset a la corona catalano-aragonesa, en versió heavy metal per a que la ballin totes les ments d’estabilitat precària: “El Reino de Aragón, que era ¡El Reino de Aragón! No como dicen los papeles. Cataluña no fue reino, no. Cataluña no ha sido reino nunca. Ni bueno ni malo. Ni grande ni pequeño. ¡Condados, y gracias! De res. I ja que som en aquesta època, fem-li un cop d’ull a l’Arxiu de la Corona d’Aragó: “El Archivo de la Corona de Aragón está en Barcelona y es bilingüe. Está en castellano y en catalán. ¡En castellano y en catalán! Siglo XIV. Porque ya entonces se entendía, también en Cataluña, que había dos lenguas oficiales. Siglo XIV. Estaban mejor que en tiempos de Montilla y Artur Mas. Si que estàvem millor, sí. Ningú no es podia ni imaginar crims com ara el Decret de Nova Planta i, sobre tot, encara no existia Esradio!
Ara que el senyor Jiménez ja ha obert l’ampolleta de les essències més preuades del seu crani (amb el que hi pugui haver dins que les excreta), Ara que ja navega per la història-ficció del seu Aragó natal, aprofita i ens balla la jota “del Pilar”: “Dado que allí (a Catalunya) se ha conseguido el cesaropapismo. Es decir, que los obispos sirvan al nacionalismo como los ortodoxos servían a Stalin y sucesores, podían devolver los bienes de la Franja de Huesca que han robado a las parroquias de Huesca y que tienen retenidos en Lérida. Y que el obispo Piris no suelta. Y que el Vaticano. Y que el tío no suelta. Y que son de Huesca”. Com que el tema li agrada, hi insisteix per activa i per passiva: “Sería muy feo que llegara el Papa y todavía no hubieran devuelto lo robado a otra diócesis”.
Com a desengreixant, un parell d’àudios. Un en què diu que “Manda tanto Cataluña que ha derogado la Constitución y ha implantado una cosa, un estado caótico que es el que padecemos. Finalment, una cançoneta. Sí, sí, una cançoneta del Grupo Risa. A ballar!
«Cataluña no ha sido reino nunca. Ni bueno ni malo. Ni grande ni pequeño. ¡Condados, y gracias!»
Jiménez Losantos: “Dado que allí (en Cataluña) se ha conseguido el cesaropapismo. Es decir, que los obispos sirvan al nacionalismo como los ortodoxos servían a Stalin y sucesores”
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de setembre de 2010 a les 14:55
Et pot interessar
-
Cultura De «Perdóname» a «Resistiré»: les cançons més mítiques del Dúo Dinámico
-
Cultura Mor Manuel de la Calva, cantant català i membre del Dúo Dinámico
-
Cultura Un cinema català rep un premi a millor sala d'Europa
-
Cultura «La literatura catalana s'ha evadit molt de la realitat»
-
Cultura Mor Enric Hernàez, cantautor, als 68 anys
-
Cultura La importància de conservar el patrimoni arquitectònic rural: el cas de les masies catalanes