Les autoritats franceses han confiscat d'un quadre de Pablo Picasso valorat en 26,2 milions d'euros i pertanyent a Jaime Botín, expresident de Bankinter, que es disposava a ser traslladat a Suïssa malgrat que l'Audiència Nacional espanyola havia prohibit taxativament treure'l de l'Estat espanyol.
L'obra, titulada Head of a young woman, va ser confiscada divendres passat per agents de duanes francesos, en espera d'indicacions de les autoritats espanyoles. Segons han explicat a Europa Press, els agents de la brigada de Calvi (Còrsega) es van interessar per la situació de l'equip després d'"un intent d'exportació a Suïssa" des de l'oficina de duanes de Bastia, en aquesta mateixa illa francesa, segons el comunicat. Així, el passat 31 de juliol van abordar el vaixell que transportava la pintura, que en aquell moment estava atracat al port esportiu de Calvi.
Un Bé d'Interès Cultural que en cap cas pot sortir de l'Estat espanyol
La Direcció General de Duanes ha explicat que els agents van sol·licitar la documentació de l'equip però el capità del vaixell només va poder presentar-los un document d'avaluació de l'obra i una còpia de la decisió de l'Audiència Nacional del mes de maig passat que "confirmava que es tractava d'un Bé d'Interès Cultural que en cap cas podia sortir de l'Estat espanyol".
Botín havia intentat treure el quadre, pertanyent al període de Gósol del pintor malagueny (1906), mitjançant una petició que va presentar el 5 de desembre del 2012 a la Secretaria d'Estat de Cultura. En ella autoritzava a la casa de subhastes britànica Christie's a fer el trasllat amb destinació a Londres.
Tot i això, uns dies després, la Junta de Qualificació, Valoració i Exportació de Béns del Patrimoni Històric Espanyol va denegar el permís argumentant que no existia "una obra semblant en territori espanyol" i que es tracta d'una de les poques pintures d'una etapa en la qual l'autor "es veu clarament influenciat per la plàstica de l 'art ibèric" i en què la seva feina va influir "decisivament, no només en el cubisme sinó també en l'evolució posterior de la pintura del segle XX".
Confisquen un Picasso propietat de Jaime Botín que era traslladat a Suïssa
Cultura
L'obra, titulada "Head of a young woman", té un valor de 26 milions d'euros i és un Bé d'Interès Cultural que en cap cas pot sortir de l'Estat
ARA A PORTADA
-
Terra El planeta ja pateix el Superniño més potent: «Entrem en territori desconegut, les coses no pinten bé» Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat Tot el que no et pots perdre a Barcelona per la Mercè 2026: concerts, portes obertes i horaris Redacció
-
-
Societat El cantant d'Oques Grasses, Josep Montero, escollirà la banda sonora del Piromusical de la Mercè 2026 David Cobo
Publicat el
04 d’agost de 2015 a
les 11:44
Et pot interessar
-
Cultura
Oriol Pla guanya el Premi Nacional de Teatre 2026 del Ministeri de Cultura
-
Cultura
Les paraules i la música de Pau Casals ressonen al Congrés en el Dia Internacional de la Pau
-
Cultura
Joan Fuster, circumscriure la catalanitat
-
Cultura
«Intel·ligències», la resposta del teatre de les idees a la IA
-
Cultura
El «boom» de lectors arriba a Barcelona: arrenca la Setmana del Llibre en Català
-
Cultura
Mor Marcos Ordóñez, escriptor, periodista i crític teatral, als 69 anys
