
Nova estratègia de marquèting o ideologia de la ciutadania del món? Sia com sia, el director del Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), Pepe Serra, ha proposat aquest matí "redefinir" l'equipament i treure del nom de Catalunya "per portenciar-lo internacionalment". Concretament, ha sentenciat: "No es pot anar pel món dient-nos MNAC i renunciant a la marca Barcelona."
En una entrevista a Catalunya Ràdio, Serra assegura que ja és suficient que "surti la paraula 'nacional'" i planteja com exemple que la "National Gallery és de Londres però Nacional". En aquest sentit demana potenciar el nom de "Barcelona" perquè el país ja quedaria recollit en l'adjectiu de Nacional.

En paral·lel, ha lamentat que quant a les obres d'art, considera que hi ha un "tracte discriminatori cap a Catalunya" més que "de favor a l'Estat". "Tot es diposita a Madrid i, en aquesta línia, tenim molta feina per fer", ha criticat.