«Identitat i dignitat», grans eixos de la temporada del vintè aniversari del TNC

El curs 2017-2018 comptarà amb obres com "Frankestein", amb Joel Joan i Àngel Llàcer, "El perro del hortelano", "Islàndia" o "Temps Salvatge", de Josep Maria Miró

24 de maig del 2017
Actualitzat el 25 de maig a les 15:29h

Xavier Albertí, director del TNC, i Mònica Campos, directora executiva Foto: ACN


"Els espectadors han de ser còmplices dels clàssics del futur", diu Xavier Albertí, director del Teatre Nacional de Catalunya, durant la roda de premsa de presentació de la temporada 2017-2018. La sentència concentra una manera d'apassionar-se pel teatre, però també per l'art, per la vida i per la societat que teixim i creem amb cadascun dels nostres actes. En síntesi, aquestes serien les claus d'un vintè curs contundent, amb una rica diversitat de registres i d'intencions, però sempre amb el denominador comú de "la identitat i la dignitat".
 
La temporada 2017-2018 comptarà amb set produccions a la Sala Gran, set a la Sala Petita i onze a la Sala Tallers, la mateixa xifra que el curs precedent, que clou amb unes dades que parlen de la consolidació del model: "Els nostres abonats a dia d'avui –4.613– multipliquen per quatre els abonats del dia que vam començar", subratlla Albertí. És la constatació d'un èxit numèric que preveu que la temporada es tanqui amb "un 84% d'ocupació", una xifra que reforça la voluntat de teixir un discurs a través d'una programació sòlida i de fer reflexionar el públic.
 
En aquest sentit, la nova temporada tindrà "molta presència de dones autores i també de personatges femenins", anuncia Albertí. Però també puntualitza: "malgrat aquesta premissa, no volíem fer una temporada 'feminista', sinó que agafés les lluites de les dones que van trencar el designi de la història i portar l'exemple a indrets que expliquessin la nostra contemporaneïtat". Una translació directa del compromís i d'unes accions que encara, a dia d'avui, tenen plena vigència en d'altres lluites, com la presència dels immigrants i dels refugiats.
 
Diversitat de gèneres i pes de la dramatúrgia catalana actual
 
La nova temporada mostra una àmplia gamma de registres, gèneres i formats, tot oferint una gran possibilitat d'elecció als espectadors. A banda d'algunes de les millors produccions teatrals del moment, el 2017-2018 també es podrà gaudir d'òpera (fruit de la bona entesa amb els veïns L'Auditori), dansa, teatre amb mirada social, concerts de música i obres amb una vocació alternativa. Tot això, posant l'accent en la dramatúrgia catalana del moment, el pal de paller fundacional de l'equipament des de la seva fundació.
 
Lluïsa Cunillé és, en aquest àmbit, una de les autores clau, convertida en l'epicentre del curs. "És una realitat inqüestionable de la dramatúrgia d'avui", precisa Albertí. "La seva ja és una obra per investigar, no només per aplaudir". Un altre bon exemple de l'aposta pel talent del país és l'estrena de la nova peça de Josep Maria Miró, que arribarà a la Sala Gran amb quaranta anys acabats de fer. Entre d'altres, el TNC ha programat Frankestein (amb Joel Joan i Àngel Llàcer), Islàndia (de Lluïsa Cunillé), El perro del hortelano, Rebentats (de Sarah Kane) o un concert especial de Maria del Mar Bonet.

Els abonaments de la temporada 2017-2018 es posen a la venda aquesta tarda. Van des de 30€ fins als 100€, amb la novetat de disposar d'"abonament duo", entrades que es poden bescanviar seients correlatius en el mateix moment.