El president de la Fundació Bosch i Cardellach, Joan Brunet, ha lamentat la mort del periodista sabadellenc, Xavier Vinader, a qui considera que va ser un "referent en el periodisme d'investigació" que va lluitar fins els final per allò que creia i per qui "la defensa del dret a la informació va ser el seu nord". Brunet ho ha dit en declaracions a Nació Sabadell després de conèixer la notícia.
"Es tracta d'una gran pèrdua perquè era una figura compromesa amb la ciutat, el país i la Democràcia, que va lluitar per descobrir els amagatalls que hi havia en la informació", apunta Brunet que assegura que Vinader "mai va dubtar ni deixar de creure en el que feia malgrat les pressions i injustícies a què se'l va sotmetre".
Una vida paral·lela
Brunet ha explicat que coneixia a Vinader des de que era jove, ja que durant l'època franquista van ser companys a "les Joventuds de Sabadell", que era "l'únic espai amb cert marge de llibertat en què es podien desenvolupar activitats". Brunet indica que l'única directriu que els donaven els responsables d'aquests ens era "que no els hagués de trucar ningú".
Posteriorment Brunet va estudiar periodisme, igual que Vinader, i tots dos van coincidir en l'àmbit professional. La Fundació Bosch i Cardellach va celebrar un acte de reconeixement a la figura de Vinader fa un parell d'anys i més recentment un altre en què va presentar el seu darrer llibre.
Joan Brunet: «El dret a la informació sempre va ser el nord de Vinader»
Cultura
El president de la Fundació Bosch i Cardellach destaca el caràcter lluitador del periodista que considera un referent
ARA A PORTADA
-
Política L'última palanca de Conde-Pumpido per no ajornar més del compte l'amnistia Bernat Surroca Albet
-
-
Política Els nens del procés tornen als carrers: «És el nostre moment, s'ha acabat el pessimisme» Lluís Girona Boffi | Bernat Castanyer Colomer
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
Publicat el
09 d’abril de 2015 a
les 13:37
Et pot interessar
-
Cultura
«Sembla que només les drag-queens performin, i totes ho fem»
-
Cultura
«Per mi és més fàcil escriure sobre un gat atropellat que no d'una parella que està enamorada»
-
Cultura
Mullers, amants, filles... Les «fembres» que envoltaren Jaume I
-
Cultura
Tot el que trobaràs a la Setmana del Llibre en Català 2026: activitats, horaris i novetats
-
Cultura
La Bressola celebra 50 anys amb l'objectiu d'obrir el liceu i noves escoles
-
Cultura
Un espectacle singular de La Fura dels Baus, entre les novetats de la Mercè 2026 a Barcelona
