La «Brunete» suca pa en la fallida d'Spanair

Publicat el 28 de gener de 2012 a les 08:53
La fallida de l'aerolínia catalana Spanair és vista amb un punt de satisfacció per la premsa conservadora espanyola, la coneguda com a Brunete mediàtica. El fet que l'Estat espanyol hagi superat els 5 milions d'aturats és vist com una cosa secundària per l' ABC i La Razón , que dediquen a Spanair bona part de les seves portades.

La Razon , dirigit pel barceloní Francisco Marhuenda -excap de gabinet de Mariano Rajoy al ministeri d'Educació i Cultura espanyol-, titula: "Aterratge forçós d'un projecte nacionalista", amb l'afegitó de: "Spanair cessa la seva activitat després de la mala gestió i el malbaratament de diners públics de la Generalitat catalana i l'Ajuntament de Barcelona." A portada, no fa cap referència ni als passatgers afectats per la fallida ni als treballadors.

L' ABC opta per un "Artur Mas tanca Spanair", amb el subtítol "La decisió del Govern català de tallar la seva inversió sentencia la companyia aèria, que deixa al carrer més de 2.000 treballadors i a milers de passatgers a terra."

El Mundo opta per obrir el diari amb Garzón com a notícia principal, i situa Spanair a la columna lateral dreta, amb un titular informatiu: "Més de 20.000 passatgers a terra a causa del tancament d'Spanair per la falta de suports de la Generalitat." En canvi, a l'interior, el titular que encapçala la informació explica: "El sobiranisme arruïna una companyia maleïda."


 
Portada de «La Razón» de dissabte 28 de gener de 2012

Portada d'«El Mundo» de dissabte 28 de gener de 2012.


Portada de l'«ABC» de dissabte 28 de gener de 2012.