Després de convertir-se en l’espectacle del passat estiu a la cartellera de Barcelona, La flauta màgica de Mozart torna al Liceu amb la producció de la Komische Oper Berlin i l’atrevida posada en escena de l’australià Barrie Kosky i el col·lectiu 1927 (format per Suzanne Andrade i Paul Barritt). Combinant de forma inèdita la videocreació contemporània amb el cinema mut dels anys vint, les històries de Tamino, Pamina, Papageno i la Reina de la Nit es podran veure de nou a la sala barcelonina únicament durant cinc funcions, del 12 al 17 de setembre, sota la batuta del Antonello Manacorda.
La flauta màgica es va estrenar el darrer mes de juliol i va ser un èxit de públic i de crítica. L’equip tècnic i artístic de la producció torna ara amb un total de 27 cantants entre membres de la Komische Oper i artistes convidats. Els tenors Jussi Myllys i Adrian Strooper es posen en el paper de Tamino, la soprano Olga Pudova com a Reina de la Nit i Maureen McKay i Adela Zaharia com a Pamina, a banda del baríton Richard Šveda com a Papageno. Aquesta temporada s’incorpora en el rol de Tercera Dama la guardonada al Concurs Francesc Viñas 2006, Nadine Weissmann.
La darrera òpera de Mozart
De caràcter eminentment lúdic i convertida en una mena de testament –va ser estrenada a Viena l'any 1791, just 66 dies abans de la mort de Mozart–, La Flauta Màgica reuneix diversos elements essencials de la música operística i en fa una peça ambivalent i carregada de simbologia. És així, en part, pel que suposa de relectura del Singspiel –un gènere per divertir i fer diners que contenia parts parlades i melodies de fàcil atracció–, però, sobretot, pel que l'obra conté en diverses capes de subtext: una refregit de simbologia francmaçònica –l'Egipte faraònic, ulls controladors, escaires– que es fon amb surrealisme, amb una narració intergeneracional i amb el desig de viure i d'aprofitar el moment.
Aquesta fascinant adaptació és filla del talent de Suzanne Andrade, Barrie Kosky i Paul Barritt (1927), que se centra en allò que entra directe a l'ull, a l'ànima. El trio creatiu aprofita que l'òpera és un deliciós conte de fades, sovint pueril i amb un argument sapastre, per subratllar allò que va aconseguir el geni de Mozart: pura emoció del batec d'un moment irrepetible. La resta és un encert de virtuts que aprofiten el valor d'una partitura agosarada, d'una imaginació desbordant i d'un compositor en estat de gràcia, capaç de produir, en el seu darrer any de vida, obres tan memorables com el Requiem, el darrer Quintet de corda o l'òpera La clemenza di Tito. La flauta màgica va arribar per primera vegada al Gran Teatre del Liceu el 15 de gener de 1925 i s’ha pogut veure al Gran Teatre 70 vegades.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9zGYrleMyrA[/youtube]
«La Flauta Màgica» torna al Liceu com a preludi de la nova temporada d'òpera
El teatre inicia el curs 2016-2017 amb la fascinant adaptació de la cèlebre partitura de Mozart | La producció es podrà veure durant una única setmana a la sala després de tancar la temporada amb un èxit enorme i un 91% d’ocupació
ARA A PORTADA
-
-
Front comú de Catalunya i el País Basc per aconseguir l'oficialitat de les llengües a Europa Lluís Girona Boffi
-
-
Cristóbal Montoro i vuit més: la llista de ministres imputats de José María Aznar Lluís Girona Boffi
-
Montoro es dona de baixa del PP després de ser acusat de beneficiar empreses gasistes quan era ministre Redacció
Publicat el 12 de setembre de 2016 a les 17:20
Actualitzat el 12 de setembre de 2016 a les 17:21
Et pot interessar
-
Cultura Una Setmana del Llibre de «màxims» a Arc de Triomf: 93 casetes i 312 expositors
-
Cultura Jordi Amat guanya el Premi Bones Lletres d'Assaig amb una mirada sobre Barcelona
-
Cultura El Món de la Tele i Next enforteixen la seva aposta editorial
-
Cultura Dagoll Dagom diu adeu amb l’última funció de «Mar i cel» aquest diumenge
-
Cultura «Mar i Cel» arribarà als cinemes per Nadal
-
Cultura Polèmica per la representació d'una obra de teatre catalanòfoba en un acte de l'Ajuntament de Barcelona