LP's mítics com Cuándo se come aquí portaven la firma de Germán Coppini, cantant i un dels fundadors de Siniestro Total, el grup més carismàtic de l'anomenada Movida de Vigo de principis dels anys vuitanta. El punk irrverent dels Siniestro Total va marcar tota una època, amb èxits plens de sarcasme com Me pica un huevo o Las tetas de mi novia.
Però Coppini no va aturar-se en el punk gallec i el 1983 forma Golpes Bajos, un grup que va generar algunes de les cançons més emblemàtiques dels anys vuitanta com Malos tiempos para la lírica i No mires a los ojos de la gente.
El grup va durar poc i Germán Coppini va allunyar-se dels escenaris durant bastants anys, basant les seves aparicions esporàdiques en treballs de col·laboració amb altres artistes, molts d'ells principiants o poc coneguts. Els seus últims discos en solitari han estat Huellas de una voz. Volumen I (2012) i América herida (2013). Se n'ha anat un dels grans del pop espanyol dels vuitanta.
Mor Germán Coppini, cantant de Siniestro Total i Golpes Bajos
El músic havia reprès la seva carrera musical en solitari des de l'any passat
ARA A PORTADA
-
7.400 pisos en deu anys: les compres de la Generalitat i Barcelona en plena crisi habitacional David Cobo
-
Què és el tanteig i retracte, la via a l'alça per comprar pisos privats i fer-los públics? David Cobo
-
«Al call center atenem unes 80 trucades diàries i ens donen 10 segons entre una i l'altra» Marc Orts i Cussó
-
-
Publicat el 24 de desembre de 2013 a les 23:49
Et pot interessar
-
Cultura «Catalunya continua sent vista a Espanya com l’enemic interior»
-
Cultura El món de l'art també pressiona per evitar el trasllat de les pintures de Sixena: «Per què la Dama d'Elx i el Guernica no?»
-
Cultura La Nit Irla premia la tasca per la pau i pel català davant la «banalitat del mal»
-
Cultura «Una pèrdua irreparable»: clam dels exconsellers de Cultura contra el trasllat de les obres de Sixena
-
Cultura Aquesta és la millor cançó en català del 2024, segons els premis de l'Acadèmia de la Música
-
Cultura La cantant Jessie J anuncia que té càncer de mama en fase inicial