TVE amaga la salutació feixista d'un dels expulsats del Parlament

La notícia s'oblida del braç alçat de Miguel Bosch

Publicat el 30 d’octubre de 2014 a les 13:28


L'informatiu "Telediario 2" de TVE emès dimecres, 29 d'octubre, va narrar els fets succeïts al Parlament, on sis membres van ser expulsats per alterar l'orde públic, sense mencionar que un d'ells -Miguel Bosch- va alçar el braç representant la salutació feixista.

En el minut 11:38 del vídeo, on comença la notícia, es pot veure com l'informatiu no fa referència al gest de Bosch i només es diu que els expulsats de la sala van aplaudir les intervencions del PP i van abandonar l'hemicicle amb crits de “viva Espanya”. La notícia tampoc mostra de manera clara el moment en que Bosch alça el braç.

Aquest va ser l'últim noticiari dirigit per Julio Samoano, que va ser destituït dimecres com a director dels Serveis Informatiu de TVE. Samoano ha estat acusat diverses vegades durant el seu mandat d'haver manipulat i censurat informació.

De fet, no fa ni un més que diversos redactors de la cadena van denunciar la manipulació a la que estaven sotmesos els informatius de TVE. D'altra banda, també van expressar la seva preocupació amb relació a la contractació de persones provinents de Telemadrid -Samoano havia format part d'aquesta cadena-.