Txarango 4 - Els Amics de les Arts 2

El grup del Ripollès s'endú els guardons a millor disc de pop rock, millor artista, millor directe i millor lletra de cançó | Els Amics de les Arts es conformen amb la distinció a la millor cançó i millor portada

Publicat el 24 de febrer de 2015 a les 15:14

Foto conjunta del guanyadors dels Premis Enderrock Foto: Jordi Palmer / Nacio Digital
 

El grup Txarango s'ha destacat com el gran triomfador dels Premis Enderrock 2015, acumulant els premis al millor disc de pop-rock per 'Som riu', el de millor artista, el de millor directe i el de millor lletra de cançó per 'Compta amb mi', quatre guardons als que suma el guardó al millor artista de l'any segons la crítica. Els del Ripollès partien com a favorits amb vuit nominacions.

Per la seva banda, Els Amics de les Arts, que optaven a vuit premis, només se n'han endut dos, el de millor cançó de pop-rock per 'Ja no ens passa' el de millor portada per 'Només d'entrar hi ha sempre el dinosaure'. 'Sexy' d'Oques Grasses, ha obtingut el premi el millor videoclip i 'Protesta' de Cesk Freixas, el millor DVD. 

Així mateix, el guardó al millor artista en llengua no catalana ha estat per Love of Lesbian i el de grup revelació per a Bonobos. Pel que fa a les sales de concerts, la votació popular ha considerat que La Mirona de Salt és la millor. En cançó d'autor els vots populars han anat a Sílvia Pérez Cruz i Raül Fernandez Miró pel disc 'Granada' i a Joan Dausà pel tema 'On seràs demà?'. 

'La rumba ebrenca', millor cançó de folk

En el capítol de folk, Toni Xuclà ha estat guardonat amb el millor disc per 'Una terra sens mapa' i Lo Gitano Blanc amb la millor cançó per 'La rumba ebrenca'. Pel que fa al jazz, Joan Chamorro ha estat doblement guardonat amb el disc 'La màgia de la veu' i millor nova proposta per Presenta Rita Payès. En l'apartat de clàssica, el millor disc ha sigut per 'Araguaia' de Carles Cases i millor nova proposta per l'Orquestra del Montsalvat. Finalment, el disc 'El Petit Príncep' d'Àngel Llàcer i Manu Guix, ha estat guardonat en el nou apartat infantil / públic familiar.

Aquests premis han estat definits per Lluís Gendrau, director editorial del Grup Enderrock, com "la referència i el baròmetre de la música", en el marc de la presentació dels guanyadors aquest matí a l'Antiga Fàbrica Damm de Barcelona. Així mateix, s'han lliurat els reconeixements d'Enderrock al sector musical, que aquest anys han estat per a les discogràfiques Picap i Discmedi, per l'Associació de Músics de Jazz i Música Moderna, l'agència de management RGB, el  local Nova Jazz Cava de Terrassa, el programa 'Matinades musicals' de Televisió de Catalunya i les revistes 'Rockdelux' i 'Mondo sonoro'.

Els premis Enderrock es lliuraran al Teatre Municipal de Girona el 26 de març, en una vetllada que comptarà amb les actuacions de Joan Dausà, Núria Graham, Nanydú, Sénior i el Cor Brutal i els Catarres. La gala serà conduïda per Rafael Faixedas i Carles Xuriguera.