El nombre de contractes de lloguer a Catalunya ha pujat un 14% el mes de juny respecte d'un any abans. Així, si el primer semestre de l'any passat es van signar 39.212 contractes, aquesta xifra ha pujat fins als 44.705 el primer semestre de 2009, segons les dades del darrer informe continu sobre el sector de l'habitatge a Catalunya que elabora la Secretaria d'Habitatge publicat a mitjans d'octubre.
El major nombre de contractes formalitzats s'ha produït a Tarragona. A Catalunya, el preu mitjà del lloguer ha caigut un 1,4% i se situa en una mitjana mensual de 870 euros.
El preu del lloguer ha continuat la tendència descendent iniciada l'any 2008. El lloguer mensual contractual s'ha situat el mes de juny en 870 euros de mitjana, cosa que suposa 16 euros menys que el primer trimestre de l'any, quan era de 886 euros.
Comparat amb el mateix període de l'any anterior, el descens ha estat de l'1,4%. Aquesta baixada, que ja apuntava el primer trimestre de l'any, ha estat més forta al segon. Així, la reducció s'ha concentrat en el segon trimestre, quan ha caigut un 1,2% respecte dels primers tres mesos de l'any.
A més crisi, més lloguer
Economia
El preu mitjà de lloguer a Catalunya torna a baixar al segon trimestre i passa de 886 a 870 euros mensuals
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
-
Política «Fins que no tinguem una dreta nacional, la dialèctica política serà pobra» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
21 d’octubre de 2009 a
les 00:42
Et pot interessar
-
Economia
Resignació per la pujada del preu de la benzina amb l’inici de l’agost
-
Economia
Les assignatures que el Parlament ha deixat per setembre
-
Economia
L'economia catalana creix un 3% interanual el segon trimestre, més que la mitjana a l'Estat i la Unió Europea
-
Economia
Veolia incrementa un 10% els beneficis entre gener i juny respecte a l'any passat
-
Economia
Els constructors constaten que l'edificació creix, però no prou
-
Economia
El BBVA obté un benefici net de 6.051 milions d'euros durant el primer semestre, un 11,1% més que fa un any
