Barcelona aconsellarà sobre com reduir la factura de la llum

El consistori acorda amb Endesa encartar un díptic amb el rebut on s'explica com baixar el consum

Publicat el 27 de febrer de 2016 a les 11:55
Actualitzat el 27 de febrer de 2016 a les 11:58
L'Ajuntament de Barcelona aconsellarà com reduir la factura de llum gràcies a un acord amb la companyia elèctrica Endesa. En virtut d'aquest conveni el consistori afegirà al sobre del pròxim rebut que l'empresa energètica giri als seus clients un díptic informatiu amb indicacions per reduir el cost d'aquest subministrament. També hi haurà instruccions per accedir al bo social en els casos que s'ajustin als requisits. Són llars amb tots els membres a l'atur, famílies nombroses o monoparentals de categoria especial, o majors de 60 anys que cobrin pensions mínimes per jubilació, viduïtat o incapacitat permanent. El rebran unes 310.000 llars de la capital catalana. 

El díptic inclou també recomanacions per ajustar la potència contractada a les necessitats reals de cada domicili. “Moltes famílies tenen dificultats per pagar els rebuts i no disposen d'informació que els permeti entendre millor els conceptes de la seva factura i els marges d'estalvi de què disposen”, ha assegurat la tinenta d'alcaldia de Drets Socials, Laia Ortiz. 

"Una de les nostres prioritats per fer front a la pobresa energètica és informar la ciutadania perquè conegui i exerceixi els seus drets", ha afegit Ortiz. També ha reclamat "canvis reguladors que garanteixin els subministraments com un dret bàsic i impedeixin els abusos d'algunes companyies sobre els usuaris". La tinenta ha recordat també que l'Ajuntament ha posat en marxa aquest hivern quatre Punts d'Atenció a la Pobresa Energètica als districtes de Nou Barris, Sant Andreu, Sant Martí i al barri de La Marina, les dades de contacte dels quals també consten al fulletó informatiu que es farà arribar a les cases. 

En els dos primers mesos de funcionament, aquestes oficines han atès 405 persones. En 110 casos s'ha activat el servei d'assessorament personal i s'han realitzat 49 intervencions a domicili per millorar l'eficiència energètica o detectar carències de l'habitatge. El 66,9% de les persones ateses eren dones, i la mitjana d'edat, de 48 anys. En prop d'un 60% dels casos atesos, tots els membres de la llar es trobaven en situació d'atur, i 112 persones usuàries presentaven situació o risc de tall de subministrament.