El BCE rebutja el pla de Rajoy per a Bankia

Madrid pretenia salvar l'entitat amb un mecanisme que acabaria revertint en els comptes de Brussel·les

Publicat el 30 de maig de 2012 a les 07:43
L'expresident de Bankia, Rodrigo Rato. Foto: Bankia.

El Banc Central Europeu (BCE) ha rebutjat el pla que havia previst el govern espanyol per rescatar Bankia, segons el Financial Times. Citant fonts oficials europees, assegura que la institució comunitària ha rebutjat de pla de Rajoy, que preveia sanejar l'entitat amb milers de milions de nous títols de deute públic. Després, aquest deute sobirà es podria emprar com a garantia en operacions interbancàries i, fins i tot, anar al propi BCE per aconseguir liquiditat, és a dir, fent que el banc europeu acabés assumint el rescat de Bankia.

Rajoy pretenia aconseguir els prop de 19.000 milions d'euros que necessita per a Bankia a través de l'emissió de bons, i que després el BCE acceptés aquests actius com a garantia perquè la institució comunitària acabés finançant Bankia.

Segons el Financial Times, el director del BCE, Mario Draghi, hauria advertit Rajoy que no autoritza aquesta operació perquè podria comportar problemes per als sistemes de finançament entre diferents entitats europees i acabar trencant les regles de la pròpia institució.