Els bancs centrals de la Xina i de Suïssa han subscrit un acord bilateral d'intercanvi (swap) de les seves respectives divises per un import de fins a 150.000 milions de iuans, o de 21.000 milions de francs suïssos (uns 17.868 milions d'euros), segons han informat ambdues entitats.
Aquest acord, amb una durada inicial de tres anys, permetrà la compra i recompra de francs suïssos i iuans per part dels dos bancs centrals, cosa que "facilitarà la disponibilitat de liquiditat en ambdues monedes als mercats rellevants".
"L'acord de 'swap' representa un requisit clau per al desenvolupament d'un mercat en iuans a Suïssa", ha indicat el Banc Nacional de Suïssa (BNS).
Al seu torn, el Banc Popular de la Xina ha destacat que la firma del pacte proporcionarà liquiditat a les relacions econòmiques bilaterals, així com als intercanvis comercials i "contribuirà a mantenir l'estabilitat als mercats financers".
La Xina i Suïssa signen un acord bilateral d'intercanvi de divises
Economia
A partir d'ara es podrà desenvolupar un mercat en iuans al país helvètic
ARA A PORTADA
-
-
Política El govern espanyol apuja el to contra el Marroc i demana que investigui la crisi a Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Política La Fiscalia Anticorrupció investiga irregularitats en ajuts de la DGAIA per a joves extutelats Marc Orts i Cussó
-
Societat El camí cap a la simplificació de 210 tràmits: cinc gestions que ja són més senzilles Lluís Girona Boffi
-
Política Junts s'incorpora al Partit Demòcrata Europeu per reconnectar amb la família liberal Lluís Girona Boffi
Publicat el
21 de juliol de 2014 a
les 08:40
Et pot interessar
-
Economia
Resignació per la pujada del preu de la benzina amb l’inici de l’agost
-
Economia
Les assignatures que el Parlament ha deixat per setembre
-
Economia
L'economia catalana creix un 3% interanual el segon trimestre, més que la mitjana a l'Estat i la Unió Europea
-
Economia
Veolia incrementa un 10% els beneficis entre gener i juny respecte a l'any passat
-
Economia
Els constructors constaten que l'edificació creix, però no prou
-
Economia
El BBVA obté un benefici net de 6.051 milions d'euros durant el primer semestre, un 11,1% més que fa un any
