Un llonguet o unes galetes Maria amb unes unces de xocolata, torna a formar part del berenar o l’esmorzar. Les famílies amb nens d'entre 6 i 15 anys han substituït la pastisseria industrial, més elaborada i més costosa, per les galetes o pa acompanyat d’un bon tros de rajola de xocolata.
La xocolata amb llet se’n du la palma
Ara bé, la preferència és la xocolata amb llet, que al 2008 va assolir una quota de mercat del 27,9%. Ara bé, el consum de xocolata blanca també creix. Una xifra computada al 2007 afirmava que el sector xocolater bellugava al voltant de 425 milions d’euros. Una xifra que en època de crisi augmenta, i amb escreix. Segons la consultora a l’Estat espanyol ha augmentat un 6,6% durant el 2008. A nivell mundial el creixement ha estat d’un 2,1% assolint els 7,5 bilions de dòlars.
La història té pes
Tot i que a Catalunya, té la producció del 75% de la xocolata del mercat estatal amb mítiques marques com Lluveras, Dolca, Nestlè o Xocolates Arumí, hi ha marques de gran consum de l’estat que han marcat la pauta.
Per exemple Elgorriaga va ser la primera marca de xocolata blanca que es va comercialitzar a l’Estat espanyol, en concret des del 1965. I ara la casa d’Àvila ha pensat en recuperar, a la vista de la tendència del consum, tornar a vendre les xocolatines Lingotín.
Val a dir, que les marques blanques de xocolata també han disparat les seves vendes. Al capdavall és un producte fàcil i d’alta comercialització, durador i, amb franquesa, a qui no li agrada la xocolata? El famós i histriònic Willy Wonka estaia content