Els escorxadors no respecten el pacte tàcit de tenir com a referència el preu de la Llotja de Bellpuig, tot i cotitzar per sota del cost de producció, segons que denuncia la Federació d'Associacions de Cunicultors (FACC).
El divendres 7 de gener, la Llotja de Bellpuig va cotitzar a 1,65€/kg. Tot i que aquest preu està molt per sota del cost de producció, "de forma intolerable —segons la FACC—, els escorxadors no han respectat el pacte tàcit entre productors i escorxadors de tenir com a referència el preu de la Llotja de Bellpuig".
La diferència entre el preu de la Llotja de Bellpuig i el preu cobrat pels productors és abusiva i deslleial amb els pactes establerts entre cada productor i escorxador.
Des de la FACC denunciem públicament aquest abús per part dels escorxadors de Catalunya, que no respecten els pactes tàcits fins ara establerts entre cada productor i l´escorxador.
Confien que les administracions responsables posin fi a aquest poder abusiu dels escorxadors i, també, el de les grans superfícies sobre el preu que cobra el productor, que posa al límit de la supervivència a moltes explotacions familiars.
Preocupació pel preu del conill
La Federació d'Associacions de Cunicultors denuncia el que considera un abús de poder
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de gener de 2011 a les 15:18
Et pot interessar
-
Economia Quatre empreses catalanes, entre les millors del món
-
Economia El Gremi d'Hotels alerta que l'augment de la taxa turística pot incrementar fins a 600.000 euros el cost del MWC
-
Economia Les pimes generen el 60% de la riquesa a Catalunya, però reculen davant les grans empreses
-
Economia El PIB català creix un 2,7% interanual en el segon trimestre de l'any
-
Economia Espanya i els Estats Units celebren una reunió bilateral per abordar les relacions comercials
-
Economia Josep Oliu insisteix que la probabilitat d'èxit de l'opa és «pròxima a zero»