Els escorxadors no respecten el pacte tàcit de tenir com a referència el preu de la Llotja de Bellpuig, tot i cotitzar per sota del cost de producció, segons que denuncia la Federació d'Associacions de Cunicultors (FACC).
El divendres 7 de gener, la Llotja de Bellpuig va cotitzar a 1,65€/kg. Tot i que aquest preu està molt per sota del cost de producció, "de forma intolerable —segons la FACC—, els escorxadors no han respectat el pacte tàcit entre productors i escorxadors de tenir com a referència el preu de la Llotja de Bellpuig".
La diferència entre el preu de la Llotja de Bellpuig i el preu cobrat pels productors és abusiva i deslleial amb els pactes establerts entre cada productor i escorxador.
Des de la FACC denunciem públicament aquest abús per part dels escorxadors de Catalunya, que no respecten els pactes tàcits fins ara establerts entre cada productor i l´escorxador.
Confien que les administracions responsables posin fi a aquest poder abusiu dels escorxadors i, també, el de les grans superfícies sobre el preu que cobra el productor, que posa al límit de la supervivència a moltes explotacions familiars.
Preocupació pel preu del conill
La Federació d'Associacions de Cunicultors denuncia el que considera un abús de poder
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de gener de 2011 a les 15:18
Et pot interessar
-
Economia El Sabadell remarca que la venda de la filial britànica encareix l'opa del BBVA
-
Economia L'arribada de turistes internacionals a Catalunya cau un 5,5% al maig
-
Economia L'atur se situa en la xifra més baixa des del 2008
-
Economia Una opa que ja és personal: BBVA i Sabadell se la juguen al límit
-
Economia El Santander compra TSB, la filial britànica del Sabadell
-
Economia El Cercle reivindica els valors fundacionals en el canvi de torxa de Garcia-Milà