
Fernando Alonso.
L'escuderia Ferrari ha anunciat aquest dijous que Fernando Alonso abandonarà l'equip al final de temporada, confirmant un rumor que posa en marxa el 'dominó' de la graella amb l'arribada de Sebastian Vettel a la 'Scuderia', moviment que ja és oficial, i la probable volta del pilot espanyol a McLaren.
Oficial: tras 5 años, 1.186 puntos, 44 podios y 11 victorias, ¡@alo_oficial dejará la @ScuderiaFerrari! #FerrariFamily #GrazieFernando
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 20, 2014
Oficial: Sebastian Vettel, ¡piloto de la @ScuderiaFerrari! ¡Alineación 2015 con Kimi Raikkonen! #WelcomeSeb
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 20, 2014
A només un dia que comenci el Gran Premi d'Abu Dhabi, última carrera de la temporada, Ferrari i Alonso han confirmat la ruptura d'una relació molt menys fructífera del que les dues parts pensaven al començament. Tres subcampionats mundials en cinc anys és el bagatge que deixa l'aventura d'Alonso vestit de vermell.
Després del debut a Minardi, els dies de vi i roses a Renault, el convuls pas per McLaren i una segona etapa de transició en la marca del rombe, Alonso va arribar a la 'Scuderia' el 2010 ple d'il·lusió per emular l'època gloriosa de Michael Schumacher i els seus cinc Mundials consecutius, però els continus problemes interns i la dictadura de Red Bull van esfumar progressivament aquest somni.
El primer cop dur va arribar ja en la temporada inicial, en què Alonso va arribar com a líder a l'última cita a Abu Dhabi. Un error d'estratègia de Ferrari, que va decidir marcar de prop a Mark Webber, i va deixar via lliure a la victòria de Vettel. L'espanyol en tenia prou amb ser quart per proclamar-se campió per tercera vegada, però no va poder superar el tap de Vitaly Petrov i va acabar setè, nedant per morir en la riba.
Després d'oblidar aquest desengany, va renovar amb Ferrari fins al 2016 i va assegurar que seria l'últim equip de la seva carrera, redoblant una confiança que no va trobar resposta en el monoplaça que van dissenyar per a ell a Maranello. Va ser un 2011 frustrant en què mai va poder barallar-se amb els millors i que va concloure quart en el Mundial de pilots.
El començament de la temporada següent tampoc va ser encoratjador, però va aconseguir ressorgir amb tres triomfs consecutius a Malàisia, València i Alemanya per situar-se líder abans de la parada estiuenca. Vettel va aconseguir donar-li la volta a la situació i arribar com a líder a l'última carrera de l'any al Brasil, on es va repetir la història dos anys després i Alonso es va quedar amb la mel a la boca per només tres punts.
Va ser l'última gran oportunitat de l'asturià com a pilot de Ferrari, ja que aquestes dues últimes temporades no va tenir opcions de glòria, en el 2013 per la immensa superioritat de Vettel, que va guanyar les últimes nou carreres del curs, i aquesta temporada per la superioritat de Mercedes, però, sobretot, per la mateixa baixada de l'equip italià, que ha viscut un progressiu ensorrament traduït en marxes il·lustres: primer Stefano Domenicali, després Luca Cordero di Montezemolo i, ara, Fernando Alonso.
Als seus 33 anys, Alonso sent que encara té un tercer Mundial en les seves mans per emular el seu adorat Ayrton Senna i tot apunta que ho buscarà amb la mateixa combinació que el seu ídol: estructura McLaren i motor Honda. "El millor està per arribar", ha repetit insistentment en les últimes setmanes, deixant clar la seva confiança en un projecte que no es confirmarà abans de l'1 de desembre, com ha assegurat l'equip britànic, on encara militen Jenson Button i Kevin Magnussen.