Interpol, l''Organització Internacional de Policia Criminal, ha anunciat la suspensió del seu acord amb la FIFA, que va donar 20 milions d'euros el 2011 per a la implantació del "Programa d'Integritat a l'Esport" i que havia d'estendre's 10 anys.
"En vista dels últims fets que afecten la FIFA, i tot i que Interpol segueix compromesa amb el programa, he decidit suspendre l'acord. Tots els nostres socis, siguin públics o privats, han de compartir els nostres valors fonamentals", ha explicat el secretari general d'Interpol, Jürgen Stock, a través d'un comunicat.
El programa, al qual la FIFA havia ajudat amb una donació de 20 milions d'euros, estava pensat per prevenir les apostes il·legals per part del crim organitzat i involucrava als 190 països membres d'Interpol.
El passat 3 de juny, Interpol va incloure dos alts exfuncionaris de la FIFA en la seva llista d'"alertes vermelles" a petició de les autoritats nord-americanes, dins de la seva investigació sobre corrupció a l'organisme rector del futbol mundial. En concret, aquesta alertes van afectar Nicolás Leoz, extitular de la Confederació Sud-americana de Futbol, i Jack Warner, l'expresident.
Interpol suspèn l'acord amb la FIFA de 20 milions d'euros
Esports
Implantaven un programa per prevenir les apostes il·legals
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política L'ANC crida a una «gran mobilització transversal» contra l'Estat pels 10 anys de l'1-O Neus Climent | Pau Espí Solé
-
Societat La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
-
-
Política «L'esperança sempre serà més poderosa que la por»: el catalanisme es reivindica davant Rafael Casanova Gerard Mira
Publicat el
12 de juny de 2015 a
les 10:28
Et pot interessar
-
Esports
El Barça arrasa el Feyenoord en la primera jornada de Champions
-
Esports
Portuari, proletari i popular: les tres «P» que defineixen el Feyenoord
-
Esports
El Barça referma el seu compromís històric amb el català: «Ser blaugrana és identitat i llengua»
-
Esports
Traca blaugrana a Mestalla: el Barça apallissa el València i consolida el lideratge
-
Esports
Marc Casadó protagonitza la nova campanya de Parlem: «Portaré amb mi la meva terra i la meva gent»
-
Esports
Les víctimes del vídeo sexual perdonen Raúl Asencio davant el jutge i queda exculpat
