El somni del solsoní Eduard Terricabras comença a fer-se realitat. L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) està a punt de donar els permisos a un projecte que ha superat dos anys de treballs i tràmits, revisant la proposta i polint el disseny per què fos compatible amb l'estructura de la presa i el seu funcionament.
Terricabras, partint d'una idea nascuda fa prop de 20 anys, projecta habilitar una plataforma adossada a la presa de la Llosa del Cavall, per fer salt amb corda elàstica, conegut per bungee jumping, consistent a llançar-se al buit lligat a una corda elàstica pels turmells. La particularitat d'aquest equipament és que serà el tercer més alt del món des d'una presa (la Llosa del Cavall té una alçada de 122 metres) després de Suissa (220 metres) i Romania (160 metres).
Per fer realitat aquest projecte, La Llosa Bungee.cat, Terricabras s'ha envoltat d'un equip de gent treballadora que han cuidat tots els detalls: Robert Costa (expert en salts), Josep Puig Defàbregues (assistent de salt), Artal Cunties (responsable de seguretat), Laia Gilibets (Marketing i comunicació) i Teti Espinal (gestió financera), sense oblidar el treball de l'arquitecta Berta Sarri i els tallers de Cal Moreno.
Terricabras reconeix que el president del Consell Comarcal i l'alcalde de Navès li han ajudat molt, obrint portes a l'ACA, amb Carreteres i amb Urbanisme, especialment per que han cregut en les possibilitats del projecte.
La plataforma consistirà en una estructura metàl·lica amb dos pisos. El superior serà per als visitants que vulguin gaudir de les espectaculars vistes, amb totes les mesures de seguretat. La planta inferior serà des d'on es llençaran els usuaris del salt elàstic. Una d eles caràcterístiques que destaca amb més satisfacció l'eduard Terricabres és que s'ha aconseguit dissenyar una estructura molt sòlida i resistent i alhora lleugera, que en una hora, en cas de necessitat, es pot desmuntar o muntar, gràcies també a l'ACA, que hi ha ajudat i col·laborat molt en el disseny.
La viabilitat del projecte
Terricabras és conscient que haurà de posar el seu capital propi en el projecte i a més demanar finançament bancari (l'estructura és cara, però els equipaments també). La rendibilitat del projecte vindrà de la resposta que obtingui a nivell d'usuaris i dels esponsors publicitaris, que confia i desitja que siguin catalans i sobretot, de la comarca. I és que per aquest emprenedor solsoní, aquesta activitat pot aportar al turisme del Solsonès una plataforma mediàtica excepcional, que de retruc, beneficiarà a moltes empreses turístiques de la comarca: restaurants, hotels, Port del Comte...
La previsió és que es posi en marxa a l'estiu del 2015. Tres mesos abans de la inauguració, per acabar de recollir fons, vendrà salts anticipats i altres opcions turístiques a través de la plataforma Verkami.
.jpg)