​Louis van Gaal anuncia que pateix càncer

L’exentrenador del Barça i seleccionador dels Països Baixos ja porta 25 sessions de radioteràpia

Publicat el 04 d’abril de 2022 a les 09:22
Actualitzat el 04 d’abril de 2022 a les 09:25
El seleccionador dels Països Baixos i exentrenador del Barça, Louis van Gaal, ha anunciat aquest diumenge que té un càncer de pròstata pel qual ja ha rebut 25 sessions de radioteràpia. Fins ara, els jugadors no ho sabien.

El tècnic neerlandès, de 70 anys, va explicar la seva situació durant un programa de televisió del seu país: "No he volgut dir-ho als jugadors perquè no volia influir en el seu joc. No moriràs d'un càncer de pròstata, però tinc una forma força agressiva. Hi ha moltes coses que gestionar", ha dit.

El preparador, que va dirigir el Barça entre 1997 i 2003, ha explicat que anava a l'hospital d'amagat. Van Gaal ha dirigit aquests dies d'aturada per seleccions els partits amistosos d’Holanda contra Dinamarca i Alemanya.

"Me n'anava per la nit a l'hospital, sense que els meus jugadors ho sabessin i entrava a l'hospital per una porta del darrera. Que no hagi sortit a la llum diu força del meu entorn", ha afegit Van Gaal. 

El Barça ha reaccionat molt ràpid i ha donat tot el seu “suport i solidaritat” a l’exentrenador del club. “Desitgem que tinguis una ràpida i total recuperació. Molta força, Louis!”, ha dit en un tuit.