19
de gener
de
2024, 12:00
Actualitzat:
12:11h
El pròxim dilluns 22 de gener comencen les obres de reforma de l'avinguda Pere Badosa d'Olot que dona accés al Club Natació Olot i el Càmping les Tries. El vial és utilitzat cada dia per centenars de persones i vehicles que, sobretot, fan ús de les instal·lacions esportives del club olotí.
Durant els pròxims cinc mesos (temps previst que duraran les obres), s'eliminaran tots els aparcaments que hi ha a hores d'ara i només s'habilitarà l'accés per a vehicles del club, que vulguin entrar al càmping o persones amb mobilitat reduïda (per a les quals es mantindran quatre aparcaments al final de l'avinguda). La resta de ciutadans que a partir de dilluns vulguin accedir a les instal·lacions esportives o hauran de fer a peu deixant el cotxe a l'aparcament de Kratter's.
Les obres consistiran en la reforma de l'avinguda per millorar l'accés tant de vianants, vehicles com del transport públic. Aniran a càrrec de Rubau Tarrés, l'empresa guanyadora del concurs públic que ha fet l'Ajuntament, al qual hi s'hi van presentar tres ofertes. El pressupost de l'obra puja a 805.229 euros, 613.673 dels quals estaran finançats pels fons Next Generation. L'empresa constructora s'emportarà un 6% del pressupost com a benefici industrial (33.500 euros).
En total s'adequaran 5.100 metres quadrats d'espai públic. La reforma reordenarà el passeig central de l'avinguda amb un nou vial de plataforma única de nou metres d'amplada, dels quals dos serviran per als vianants. Tindrà diversos aparcaments en bateria incorporats en el costat que dona accés al Club Natació Olot i al costat del càmping els aparcaments seran en línia. Això provocarà, segons els plànols del projecte, que s'acabin perdent part dels noranta aparcaments que hi havia abans.
A més, tampoc es mantindran els aparcaments del final de l'avinguda, on fins ara es podia aparcar. Aquí s'hi deixarà una circumferència lliure de quinze metres de diàmetres perquè els vehicles, camions i transport públic pugui girar sense problemes.
A part del nou ordenament dels aparcaments, la nova avinguda també tindrà un carril bici segregat pel costat que dona a les instal·lacions esportives i que es connectarà a l'actual carril bici de la carretera de les Tries. També es crearan 18 nous aparcaments per a bicicletes, quatre per a persones amb mobilitat reduïda i tretze per a motos.
La reurbanització de l'Avinguda Pere Badosa comptarà amb voreres laterals més amples i permetrà el pas del TPO, un fet que fins ara no es permetia per culpa dels aparcaments en bateria. Això suposarà que el transport públic d'Olot pugui arribar fins a la porta del Club Natació Olot, on s'adequarà una parada per a la línia A del TPO.
Les obres de l'avinguda Pere Badosa estan impulsades per l'Ajuntament d'Olot i coincidiran en el temps amb la segona fase de la reforma del Club Natació Olot. La idea és que les dues obres puguin acabar-se a finals de juny, just abans de la temporada d'estiu.
Durant els pròxims cinc mesos (temps previst que duraran les obres), s'eliminaran tots els aparcaments que hi ha a hores d'ara i només s'habilitarà l'accés per a vehicles del club, que vulguin entrar al càmping o persones amb mobilitat reduïda (per a les quals es mantindran quatre aparcaments al final de l'avinguda). La resta de ciutadans que a partir de dilluns vulguin accedir a les instal·lacions esportives o hauran de fer a peu deixant el cotxe a l'aparcament de Kratter's.
Plànol de l'accés provisional durant les obres a partir de dilluns. Foto: Ajuntament d'Olot
Les obres consistiran en la reforma de l'avinguda per millorar l'accés tant de vianants, vehicles com del transport públic. Aniran a càrrec de Rubau Tarrés, l'empresa guanyadora del concurs públic que ha fet l'Ajuntament, al qual hi s'hi van presentar tres ofertes. El pressupost de l'obra puja a 805.229 euros, 613.673 dels quals estaran finançats pels fons Next Generation. L'empresa constructora s'emportarà un 6% del pressupost com a benefici industrial (33.500 euros).
En total s'adequaran 5.100 metres quadrats d'espai públic. La reforma reordenarà el passeig central de l'avinguda amb un nou vial de plataforma única de nou metres d'amplada, dels quals dos serviran per als vianants. Tindrà diversos aparcaments en bateria incorporats en el costat que dona accés al Club Natació Olot i al costat del càmping els aparcaments seran en línia. Això provocarà, segons els plànols del projecte, que s'acabin perdent part dels noranta aparcaments que hi havia abans.
Reproducció virtual de com serà la nova avinguda. Foto: Ajuntament d'Olot
A més, tampoc es mantindran els aparcaments del final de l'avinguda, on fins ara es podia aparcar. Aquí s'hi deixarà una circumferència lliure de quinze metres de diàmetres perquè els vehicles, camions i transport públic pugui girar sense problemes.
A part del nou ordenament dels aparcaments, la nova avinguda també tindrà un carril bici segregat pel costat que dona a les instal·lacions esportives i que es connectarà a l'actual carril bici de la carretera de les Tries. També es crearan 18 nous aparcaments per a bicicletes, quatre per a persones amb mobilitat reduïda i tretze per a motos.
La reurbanització de l'Avinguda Pere Badosa comptarà amb voreres laterals més amples i permetrà el pas del TPO, un fet que fins ara no es permetia per culpa dels aparcaments en bateria. Això suposarà que el transport públic d'Olot pugui arribar fins a la porta del Club Natació Olot, on s'adequarà una parada per a la línia A del TPO.
Les obres de l'avinguda Pere Badosa estan impulsades per l'Ajuntament d'Olot i coincidiran en el temps amb la segona fase de la reforma del Club Natació Olot. La idea és que les dues obres puguin acabar-se a finals de juny, just abans de la temporada d'estiu.