Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) va desactivar als vols de la mitjanit d'aquest dimecres la fase d'Alerta del Pla d'Emergència Exterior del Sector Químic de Catalunya (PLASEQCAT), un cop els Bombers de la Generalitat van tenir soldat el tub d’amoníac que havia fuitat a l'empresa Embutidos Turón, a Les Preses.
Protecció Civil de la Generalitat havia activat la fase d’Alerta del PLASEQCAT a les 21:26 hores per una fuita d’amoníac a la fàbrica, ubicada al Barrio Pladevall, una zona industrial no gaire poblada. En el moment dels fets s’estava carregant amoníac per refrigerar.
A conseqüència de la fuita es van activar automàticament els ventiladors de l’empresa que va fer que sortís amoníac a l’exterior. Immediatament es va evacuar els treballadors de l’empresa i, de manera preventiva, es va establir un radi de confinament de 200 metres d’empreses veïnes i algunes cases properes, tot i que es tractés de zona industrial poc poblada.
Tres dotacions dels Bombers de la Generalitat van treballar per localitzar la pèrdua i van trobar una canonada llarga d’uns 3 cm de diàmetre que fuitava. Un cop tancada la clau reguladora del producte i buidada la canonada, la van soldar.
El Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), que va desplaçar al lloc una ambulància, ha informat que no hi ha hagut cap persona afectada. El telèfon d’emergències 112 va rebre tres trucades.
L’alcalde del municipi de Les Preses es va desplaçar a prop del lloc de l’accident fins que va arribar el personal de l’empresa de refrigeració. El Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT), que depèn de Protecció Civil de la Generalitat, va estar en contacte amb l’alcalde i amb els Bombers de la Generalitat, durant l’episodi.
Un cop resolta l'emergència, es va aixecar el confinament i el torn de nit de la fàbrica més propera ja ha pogut entrar a treballar amb normalitat. El tècnic d'Indústria realitzarà avui una inspecció de comprovació a l'empresa.
Desactivada l'alerta per una fuita d'amoníac en una empresa d'embotits a Les Preses
Societat
L’incident va obligar a confinar la zona i a evacuar els treballadors
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de novembre de 2013 a
les 06:32
Et pot interessar
-
Societat
Olot vol evitar la proliferació de supermercats 24 hores i botigues de manicura
-
Societat
L'Agència de Residus de Catalunya inverteix 240.000 euros a la Garrotxa per retirar amiant de tres municipis
-
Societat La Vall d'en Bas estudia portar al contenciós la variant d'Olot i les Preses i demanar que s'aturi el projecte
-
Societat Olot desempadrona 1.300 persones en un any per frau: fins a vuit persones en un mateix domicili
-
Societat Restriccions a la circulació motoritzada a l'Alta Garrotxa per reduir el risc d’incendis durant l’estiu
-
Societat
Olot incrementa les sancions per beure alcohol al carrer
