L'ajuntament de la Vall d'en Bas ha emès un avís en relació a una nova plaga que a més de poder afectar conreus com el de blat de moro, actualment estès al 90% del territori, també pot afectar els domicilis del veïnat. El nom tècnic d'aquest insecte és Halyomorpha halys, tot i que popularment se’l coneix com a bernat marró marbrejat.
Aquesta xinxa és un insecte hemípter pertanyent a la família Pentatomidae, d’origen asiàtic (natiu de la Xina, el Japó, Taiwan i les Corees) i actualment és una plaga invasora en diversos llocs del mon que ha ocasionat pèrdues en diversos conreus. Va ser introduïda accidentalment als Estat Units el 1998. A Europa es va trobar per primera vegada a Suïssa l’any 2007, el mateix any a Liechtenstein, a Alemanya, França i Itàlia a l’any 2012; posteriorment, es va trobar a d’altres països. A Catalunya, el primer exemplar es va localitzar a la ciutat de Girona l’any 2016.
És una espècie que sol afectar arbres fruiters, cultius hortícoles, alguns conreus extensius com ara blat de moro i moltes altres plantes utilitzades en jardineria. A més, accedeix a l’interior de les llars on es refugia per passar l’hivern, ocasionant molèsties als veïns. Tanmateix, a hores d'ara, no s'ha descobert cap producte fitosanitari per combatre aquest insecte. De fet, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha elaborat un tríptic amb informació d’utilitat que podeu consultar si cliqueu aquí i una fitxa tècnica amb la descripció que podeu veure si cliqueu aquí.
Després de l'eruga del boix arriba la nova plaga del bernat marbrejat
Aquesta xinxa pot afectar, entre d'altres, conreus com el del blat de moro i causar molèsties a les cases, ja que s'hi refugia durant l'hivern
ARA A PORTADA
Publicat el 27 d’agost de 2018 a les 12:57
Actualitzat el 27 d’agost de 2018 a les 13:25
Et pot interessar
-
Societat Santa Pau compra el castell del poble per 300.000 euros
-
Societat Obert el termini per adquiri abonaments i entrades per a la piscina municipal d'Olot
-
Societat Olot, protagonista del cupó de l'ONCE
-
Societat La Ruta de les Tapes d’Olot 2025 comptarà amb vint establiments
-
Societat Els Mossos prometen «tolerància zero i resposta contundent» contra les ocupacions a la Garrotxa
-
Societat Hospitals, depuradores o xarxa d’aigua: quin marge té la Garrotxa si es queda sense llum?