D'ençà que les oficines del DNI electrònic i el passaport es van traslladar al carrer Rajolers de Girona, hi ha hagut moments en què s'han generat cues per tramitar els documents. Amb la intenció d'esponjar-ho, l'estat ja va anunciar que a partir d'aquest mes es donaria cita prèvia als ciutadans. Segons ha explicat el subdelegat de l'estat, Francesc Francisco-Busquets, la implantació del sistema es farà efectiva a partir del 25 d'abril.
Els ciutadans que ho desitgin podran demanar hora per telèfon o bé mitjançant Internet. Es calcula que la mitjana de temps per a la renovació i tramitació del document d'identitat se situarà entre els 20 minuts i la mitja hora.
La posada en marxa de la cita prèvia es farà de manera gradual. D'entrada, el sistema s'implantarà a la meitat dels entre 150 i 170 DNI que es tramiten diàriament de mitjana a les oficines de Girona. A partir d'aquí, s'anirà incrementant el percentatge de documents que es facin amb cita prèvia fins arribar a un sostre del 80%. La resta, es reservaran per a persones que hi vagin sense haver concertat hora.
Increment de la plantilla
A part de la implantació del sistema de cita prèvia, també es preveu incrementar la plantilla d'auxiliars administratius i interins que tramiten els documents. En aquest moment, hi ha una quinzena de persones de cara al públic. Segons ha explicat el subdelegat de l'estat, en un termini d'entre una setmana i quinze dies la plantilla amb 13 persones més.
Aquestes places, però, no aniran totes destinades a Girona, sinó que es repartiran arreu de la demarcació. Així doncs, els nous administratius es destinaran també a Figueres, Sant Feliu de Guíxols o Lloret de Mar, a més de l'oficina de Girona ciutat.
Els ciutadans que ho desitgin podran demanar hora per telèfon o bé mitjançant Internet. Es calcula que la mitjana de temps per a la renovació i tramitació del document d'identitat se situarà entre els 20 minuts i la mitja hora.
La posada en marxa de la cita prèvia es farà de manera gradual. D'entrada, el sistema s'implantarà a la meitat dels entre 150 i 170 DNI que es tramiten diàriament de mitjana a les oficines de Girona. A partir d'aquí, s'anirà incrementant el percentatge de documents que es facin amb cita prèvia fins arribar a un sostre del 80%. La resta, es reservaran per a persones que hi vagin sense haver concertat hora.
Increment de la plantilla
A part de la implantació del sistema de cita prèvia, també es preveu incrementar la plantilla d'auxiliars administratius i interins que tramiten els documents. En aquest moment, hi ha una quinzena de persones de cara al públic. Segons ha explicat el subdelegat de l'estat, en un termini d'entre una setmana i quinze dies la plantilla amb 13 persones més.
Aquestes places, però, no aniran totes destinades a Girona, sinó que es repartiran arreu de la demarcació. Així doncs, els nous administratius es destinaran també a Figueres, Sant Feliu de Guíxols o Lloret de Mar, a més de l'oficina de Girona ciutat.