La Fundació Oncolliga Girona va atendre 154 malalts de càncer a la Garrotxa durant el 2016. La memòria de l’entitat recull aquesta xifra entre els set serveis diferents que ofereix l’entitat. El més demanat va ser el suport psicològic amb un total de 89 usuaris, una xifra que representa més de la meitat de les persones ateses durant tot l’any. L’Oncolliga compta actualment a Olot amb dos psicooncòlegs que treballen en estreta col·laboració amb els professionals de l’Hospital i que visiten tant en consultes externes com a domicili.
La segona demanda dels usuaris va ser el material ortopèdic que ofereix l’entitat. En total, 25 usuaris van sol·licitar llits articulats, cadires de rodes, caminadors, crosses o grues. A Olot, l’Oncolliga disposa d’un magatzem amb tot tipus de material per als usuaris que ho necessitin.
El drenatge limfàtic, el banc de perruques, el grup de gimnàs i la fisioteràpia a domicili són la resta de serveis que ofereix l’entitat gironina i que els usuaris van utilitzar durant el 2016. A més, tres famílies van fer ús de la llar residència que Oncolliga té a Girona, al costat de l’Hospital Josep Trueta, i que té la finalitat de posar a l’abast dels acompanyats dels malalts que preveuen una llarga hospitalització una habitació a prop de l’hospital que els proporcioni acolliment i comoditat de forma gratuïta.
L’Oncolliga atén a 154 persones afectades de càncer a la Garrotxa durant el 2016
Més de la meitat dels atesos van demanar el servei de suport psicològic | La segona demanda dels usuaris ha estat el material ortopèdic
Ara a portada
Publicat el 26 de juny de 2017 a les 14:27
Et pot interessar
-
Societat Lluís Ramió serà el nou gerent de l’Hospital d’Olot
-
Societat Olot aplicarà la tarifació social a les escoles bressol aquest 2025
-
Societat Olot repinta tots els passos de vianants de la ciutat
-
Societat Els Mossos tornen a patrullar a peu als pobles de la Garrotxa: «Ha de servir per crear un vincle»