Aquest parc d'activitats s'ha concebut de manera similar a altres aeroports europeus que han desenvolupat les anomenades 'ciutats aeroportuàries' en el seu entorn immediat per donar cabuda a un ampli nombre d'activitats econòmiques i serveis generats per l'activitat dels aeroports. En aquest sentit és una iniciativa pionera en el context dels aeroports secundaris de l'estat espanyol.
El Parc Aeroportuari i LogÃÂstic estaràsituat en una parcel·la de 33.992 m² davant la carretera N-156 d'accés a l'Aeroport de Girona-Costa Brava i tindràcom a mÃÂnim un hotel amb espais per a convencions, 4000 m² d'oficines, aixàcom un aparcament per cobrir les necessitats del recinte.
Aquest oferta d'espais d'oficines oferiràpossibilitats de creixement a les empreses instal·lades dins del recinte aeroportuari, aixàcom a empreses logÃÂstiques instal·lades al CIM. Tots els serveis del Parc Aeroportuari i LogÃÂstic (gasolinera, restauració, entre d'altres) hauran d'estar oberts durant tots els dies de l'any.
S'estima que el Parc Aeroportuari i LogÃÂstic del CIM la Selva pot generar més de 400 llocs de treball.
En el procés d'adjudicació de les ofertes presentades es tindràespecialment en compte la qualitat arquitectònica, la integració paisatgÃÂstica i la imatge el més unitària possible del complex. En aquest sentit es demanaràla col·laboració del Col·legi Oficial d'Arquitectes de Girona en el procés de selecció de les propostes.
Es preveu que el concurs s'adjudiqui abans de final d'any i que les primeres edificacions del Parc Aeroportuari i LogÃÂstic s'iniciïn en el transcurs del 2009. Una iniciativa público-privada
El Parc Aeroportuari i LogÃÂstic es desenvoluparàmitjançant un dret de superfÃÂcie, mecanisme de cooperació público-privat ja utilitzat per CIMALSA en altres ocasions. En aquest cas CIMALSA aporta els terrenys del Parc que romandran sota titularitat pública i una o diverses empreses privades construiran les edificacions i gestionaran el recinte sota els criteris establerts per CIMALSA.
Actualment CIMALSA estàexecutant obres per completar la urbanització interna de la parcel·la i per construir una rotonda d'accés situada a la cruïlla de la carretera N-156 amb la carretera GIV-5343 a Vilobàd'Onyar. Pròximament s'iniciaràla construcció d'una nova depuradora que donaràservei al recinte aixàcom al CIM.
En total, la inversió pública prevista per urbanitzar i dotar dels serveis adequats al Parc Aeroportuari i LogÃÂstic és de 9,8 MEUR. D'aquesta inversió, 1,3 MEUR han estat aportats pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). Per la seva banda, la inversió privada que es preveu per al desenvolupament complet del Parc Aeroportuari i LogÃÂstic s'estima en 30 MEUR.
Mitjançant el concurs públic que s'ha publicat se seleccionaran les ofertes de grups hotelers i promotors que optin per a l'edificació i la gestió d'aquest recinte. De cara al concurs, aquesta parcel·la es desglossa en tres lots: dos lots on es poden ubicar oficies, comerços, hotels, serveis de restauració i aparcaments i un lot destinat a estació de serveis als vehicles. S'acceptaran ofertes per separat per als tres lots si bé es bonificaran projectes unitaris que optin per al conjunt del recinte.
El CIM la Selva, amb 22,5 hectàrees és una plataforma per a activitats logÃÂstiques de mitjana i alta rotació com transport, paqueteria, distribució i emmagatzematge. Estàsituada als municipis de Vilobàd'Onyar i Riudellots de la Selva, al costat de l'aeroport de Girona. La inversió de CIMALSA per al desenvolupament del CIM la Selva s'estima en 25,8 MEUR. El projecte compta amb el co-finançament europeu, a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).
Actualment, un total de quinze empreses ja s'han instal·lat o són a punt de fer-ho al CIM la Selva. Entre aquestes, es troben companyies com ara DHL, Shencker Logistics, Grup LogÃÂstic Villarroya, TDN, Transports Blanch, Transports Tresserras, Translink, entre altres.