Cristina Alsina en l’acte de presentació del Pla de màrqueting 2010 a Santa Eugènia i Can Gibert del Pla. Foto: Ajuntament de GironaEn el marc de la reunió que la tinenta d’alcalde de Desenvolupament Local i Promoció de la Ciutat, Cristina Alsina, va tenir amb les associacions de comerciants de Santa Eugènia i Can Gibert del Pla, per fer una valoració del Pla de Dinamització Comercial i de Serveis que s’ha dut a terme des del mes de desembre del 2009 i fins al desembre del 2010, va comunicar la continuïtat d’aquest Pla durant el 2011 que constarà de dos cursos de formació de 12 hores cadascun, més un seminari. Per altra banda es procedirà a la reedició d’alguns materials per seguir promocionant el comerç en aquesta zona.
Aquest Pla, finançat pel Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) i amb el Cofinançament del Fons Social Europeu, pretenia evitar les fugues de compres a altres barris de la ciutat, fomentat que els residents coneguessin i apreciessin el seu comerç de proximitat.
La valoració de les dues associacions ha estat molt positiva, fet que s’ha pogut constatar amb l’augment de comerços associats a la zona. A Can Gibert hi ha hagut un increment del 82,4% d’associats i a Santa Eugènia un 64,7% després de les accions de dinamització.
