La informació sobre Girona, també al 012

Govern i Ajuntament han connectat el telèfon d'informació de la Generalitat, el 012, i el de la ciutat, el 010, per oferir informació indistintament del número marcat.

Publicat el 05 de novembre de 2009 a les 11:09

El Govern i l’Ajuntament de Girona volen treballar de forma coordinada per facilitar la informació i la tramitació de les gestions que la ciutadania ha de resoldre en qualsevol de les dues administracions. Fruit d’aquesta voluntat de servei als ciutadans, a partir d’avui es posa en marxa la connexió entre el telèfons 012 de la Generalitat de Catalunya i 010 de l’Ajuntament de Girona.

La connexió d’aquests dos serveis telefònics d’atenció ciutadana suposarà que els ciutadans no hagin de fer una segona trucada per resoldre la seva demanda. Això vol dir que, des del telèfon 012 el ciutadà pot accedir a informació i serveis de tot Catalunya i, a partir d’avui, també als serveis municipals de Girona. De la mateixa manera, el telèfon 010, a més d’informar sobre els serveis de competència municipal, mitjançant la connexió amb el 012, donarà accés als serveis d’atenció ciutadana de la Generalitat quan la demanda dels usuaris així ho requereixi. A les ciutats de Barcelona i Terrassa, la interconnexió entre els telèfons 010 i 012 ja s’ha posat en marxa en fase de proves.

L’administració de la Generalitat disposarà, des d’inicis de l’any que ve, d’un edifici únic que concentrarà la major part dels departaments i organismes de la Generalitat. En aquest edifici, també hi haurà una Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), que integrarà tota la informació i tramitació dels serveis i organismes. Arran del conveni presentat avui, l’Ajuntament de Girona instal·larà en aquesta Oficina un caixer d’autoservei des del qual es podran fer gestions relacionades amb l’administració local com, per exemple, treure certificats d’empadronament i convivència.

Aquestes dues actuacions formen part d’un conveni entre la Generalitat i l’Ajuntament de Girona que té per objectiu que el ciutadà pugui accedir de forma unificada a tota la informació i serveis que li ofereix l’administració. El delegat del Govern a Girona, Jordi Martinoy, la directora general d’Atenció Ciutadana, Marta Continente, i l’alcaldessa de Girona, Anna Pagans, han presentat aquest migdia a Girona tots els detalls d’aquest acord en matèria d’atenció a la ciutadania.

El telèfon 012

El telèfon 012 ha desenvolupat un model de servei més proper a la ciutadania i ha incorporat noves tecnologies per donar resposta a les necessitats d’informació dels ciutadans. D’entre les demandes que més sovint es realitzen, hi ha les que tracten temes del Servei d’Ocupació de Catalunya (42.000 trucades mensuals), les relacionades amb qüestions d’habitatge (15.000 trucades al mes), i les que fan referència a temes de consum (6.500 trucades mensuals). A més, des d’aquest any, amb una trucada al 012 es pot fer la renovació de la demanda d’atur.