Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dilluns al matí a Blanes un metge per, presumptament, haver agredit sexualment una pacient seva de l'hospital Santa Caterina, a Salt (Gironès). Segons ha avançat el diari El Punt Avui, la víctima és una dona vulnerable que va assistir al centre hospitalari acompanyada de familiars seus dimecres de la setmana passada. L'endemà els Mossos la van trobar a Blanes deambulant sola i desorientada.
Segons la víctima va explicar als policies, es va despertar despullada al llit d'una casa desconeguda, on l'arrestat l'hauria portat i on, probablement, es va produir l'agressió sexual. Arran dels fets, els Mossos han obert una investigació que ha portat a la detenció del metge aquest dilluns.
El detingut, un home de 66 anys, ja va ser condemnat el 2010 per falsedat documental i obstrucció a la justícia. S'espera que en breu passi a disposició del jutjat de guàrdia de Blanes.
L'hospital suspèn d'ofici el metge
L'Hospital Santa Caterina de Salt ha adoptat mesures cautelars el metge detingut aquest dilluns al matí per violar una pacient seva. Segons fonts del centre hospitalari, tan bon punt han rebut informació sobre el cas l'han suspès de "manera immediata" el facultatiu, apartant-lo de la seva activitat.
En paral·lel, han obert un expedient informatiu al metge, que està en curs, i no descarten adoptar "altres mesures o actuacions que es puguin correspondre". El Santa Caterina assenyala que es va posar a disposició de la pacient i de la seva família "per a tot allò que puguin precisar".